242843

بسطامی:

وزیر جدید آموزش و پرورش باید به رفع چالش‌های موجود پیرامون رتبه‌بندی فرهنگیان بپردازد

دنیای معدن- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، رفع چالش‌های موجود در حوزه رتبه‌بندی فرهنگیان، ساماندهی نیروهای انسانی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به عنوان مواردی که باید در اولویت دستورکار وزیر جدید آموزش و پرورش قرار گیرد، برشمرد.

به گزارش دنیای معدن، علی اکبر بسطامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان اولویت‌هایی که باید در دستورکار وزیر آموزش و پرورش جدید برای اداره این وزارتخانه قرار گیرد، گفت: وزیر قبلی حقیقتا تلاش‌های بسیاری در اواخر دوره فعالیت خود به ویژه در خصوص بودجه 1402 انجام داد و پیرامون اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان نیز جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینکه وزیر آموزش و پرورش قبلی با شهامت اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان را پیگیری کرد از نکات مثبت دوره مدیریت وی بود اما ابهاماتی از سوی برخی مبنی بر نحوه اجرای آن مطرح شده بود که معتقد بودند در حق تعدادی از معلمان اجحاف شده است.

وی تصریح کرد: البته این مسیری که وزیر آموزش و پرورش قبلی برای اجرای رتبه‌‎بندی فرهنگیان طی کرد فرصت مغتنمی برای این قشر ایجاد کرد اما قطعا وزیر جدید باید چالش‌هایی که در خصوص نحوه اجرای این مصوبه ایجاد شده است را با هماهنگی کارشناسان رفع کند و با تدبیر صاحبنظران به نتیجه برساند.

بسطامی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که باید بدان توجه ویژه داشته باشد ساماندهی نیروهای انسانی فعال در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه است کما اینکه در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای با کیفیت خرید خدمات آموزشی و نوع قرارداد با آنها تبدیل به یک چالش شده است. همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین از دیگر موضوعات مهمی است که وزیر جدید آموزش و پرورش باید به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بی‌تردید آموزش و پرورش یک خانواده بزرگی در کشور را تشکیل می‌دهد که همه ما مدیون زحماتشان هستیم اما با سختی‌های فراوانی زندگی خود را سپری می‌کنند که می‌طلبد وزیر جدید از طریق تعامل با سایر اجزای دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه و مجلس برای بهبود وضعیت این قشر تدبیری بیندیشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر بخواهیم نسلی بالنده داشته باشیم که آینده کشور را بسازند باید به این مهم توجه شود که هر اندازه اعتبارات برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شود هزینه نبوده و قطعا سرمایه‌گذاری است بنابراین لازم است مسئولان مربوطه با این نگاه برای حمایت از جامعه فرهنگیان و ایجاد بستری برای تربیت نسلی سازنده در جهت اداره آینده کشور برنامه‌ریزی کنند./

 

دیدگاهتان را بنویسید