241836

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

پیگیر رفع مشکلات طرح رتبه بندی معلمان کرمانشاهی هستیم

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت، گفت: پیگیر رفع مشکلات طرح رتبه بندی معلمان کرمانشاهی هستیم.

به گزارش دنیای معدن از مهر، سلمان محمدی صبح سه‌شنبه در مراسم هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی که با حضور جمعی از مدیران آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات در خصوص برگزاری همایش‌ها اثر گذاری در تعلیم و تربیت بوده به گونه‌ای درست و به دور از کلیشه است.

وی افزود: سند تحول بنیادین نقش راه آموزش و پرورش است که همگی باید بر اساس این سند به سمت جلو حرکت کنیم که در این سند موضوعات تربیتی دانش آموزان باید به گونه‌ای آموزش داده شود که به حیات طیبه برسند و زمینه ساز ظهور اما عصر (عج) باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به تربیت چند ساحتی دانش آموزان تاکید می‌شود، تصریح کرد: در این چارچوب هدف تربیت و رشد دانش آموزان به صورت تک بعدی نیست بلکه زمینه رشد چند جانبه و دستیابی به حیات طیبه را برای آنها فراهم کنیم.

محمدی با تاکید بر اینکه آموزش در خدمت تربیت است، عنوان کرد: رویکرد آموزش و پرورش در سال‌جاری رویکردی تربیتی و مهارت آموزی است و آموزش در کنار تربیت دنبال خواهد شد و به همین منظور باید برای تحقق این رویکردها گام برداشته شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته به ویژه در ایام کرونا بیشترین دغدغه‌ها به سوی آموزش کتاب‌های درسی بود و به مسئله تربیت بسیار کم توجهی شد و امروز باید روی بحث تربیتی تمرکز بیشتری صورت گیرد و محور این تربیت مربیان و معلمان پرورشی و مشاوره هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح کرد: نوآوری و ابتکار عمل در تربیت صحیح دانش آموزان نیاز جامعه دانش آموزی بوده و تمرکز به برخی دروس برای تقویت کار گروهی می‌تواند اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح رتبه بندی معلمان دچار مشکلاتی است، گفت: اجرای این طرح بدون مشکل نبوده اما در صدد رفع آنها به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق فرهنگیان هستیم.

وی یادآور شد: چنانچه معلمان نسبت به رتبه بندی‌ها معترض بودند می‌توانند در سامانه مربوطه اعتراض خود را ثبت کنند و پس از آن به طور قطعی به اعتراض آنها رسیدگی خواهد شد.

محمدی در پایان نیز افزود: به دلیل بروز و احتمال خطا در رتبه‌های اعلام شده برای رفع این خطا و اعمال حقوق معلمان در طرح رتبه بندی پیگیری و بررسی‌های لازم انجام خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید