241017

رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در ۵ رتبه‌/ پلمب ۲۰۰ آموزشگاه آزاد غیرمجاز از ابتدای امسال

دنیای معدن: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: در بحث رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در حال تعیین مصداق‌ها هستیم و ۵ رتبه هم پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه با یک گروه کارشناسی بیرون از آموزش و پرورش هم جلساتی داشتیم.

به گزارش دنیای معدن، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در بحث رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در حال تعیین مصداق‌ها هستیم و با یک گروه کارشناسی بیرون از آموزش و پرورش هم جلساتی داشتیم؛ همچنین از تجربه دیگر کشورها نیز در این زمینه بهره می‌گیریم.

 وی با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس غیردولتی به کیفیت آموزش می‌انجامد و حتی می‌توانیم شهریه را به آن گره بزنیم، افزود: ۵ رتبه برای مدارس غیردولتی پیش‌بینی شده است و در حال بررسی هستیم.

محمودزاده درباره رتبه‌بندی آموزشگاه‌های علمی آزاد، گفت: فعلا در این فاز به دنبال رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها نیستیم بلکه می‌خواهیم ساماندهی کنیم؛ فراخوان دادیم که آموزشگاه‌ها اطلاعات خود را وارد سامانه کنند و می‌خواهیم به آنها تابلو و بارکد جدید دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تشخیص آموزشگاه‌های غیرمجاز از مجازها هستیم و همچنین به دنبال شناسایی آموزشگاه‌های مجاز غیردستگاهی هستیم، اضافه کرد: آموزشگاه‌های غیرمجاز باید بسته شود که از فروردین تا کنون ۲۰۰ آموزشگاه غیرمجاز بسته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار آموزشگاه مجاز داریم، اظهار کرد: برخی آموزشگاه‌های غیرمجاز در فضای مجازی فعالیت می‌کنند که با آنها هم برخورد می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد: در بحث آموزشگاه‌های غیر مجاز جدی وارد شدیم حتی در یکی از استان‌ها معاون سیاسی استاندار مسؤول این کار شده است تا جلوی فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید