239567

تقدیر از تخصیص اعتبارات رتبه‌بندی معلمان و پاداش پایان خدمت فرهنگیان

دنیای معدن: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از همراهی سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات رتبه‌بندی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایسنا؛ صادق ستاری فرد در گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع ادارات کل آموزش و پرورش استان‎های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، از تخصیص اعتبارات رتبه بندی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان به دلیل همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه تشکر کرد.

وی افزود: بعد از ۲ سال وقفه آموزشی به دلیل بیماری کرونا در حوزه ساماندهی نیروی انسانی از چالش‎ها عبور کردیم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تحول را باید در ۴ بعد دنبال کنیم؛ تحول در نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن و معلم مهمترین عنصر در مدرسه؛ تحول در محتوا و برنامه درسی، کتب، برنامه هفتگی و بسته‎های یادگیری آموزشی؛ تحول در فضا، زیر ساخت و تجهیزات؛ تحول در نظام اداری و مالی و اصلاح ساختار سازمانی و اصلاح بودجه از جمله این موارد است که دو بعد مهم از این تحولات در حوزه وظایف، صلاحیت‌ها و اختیارات معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع محسوب می‌شود.

ستاری فرد در ادامه با اشاره به پنج عامل مهم در بعد نیروی انسانی اشاره کرد: جذب، تربیت، توانمندسازی نیروی انسانی، ساماندهی و نگاهداشت نیروی انسانی نیازمند برنامه ریزی دقیق و آینده نگر دارد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی وتوسعه منابع در ادامه اظهار کرد: مدرسه کانون تربیتی، پیشرفت و محله محور است. باید با احیاء و استفاده از ظرفیت‎های قانونی و اعتمادسازی والدین مدارس را به کانون تربیتی محله تبدیل کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، برنامه ریزی تامین منابع انسانی در سال تحصیلی آینده، بررسی چالش‎ها و آسیب‎های سال جاری، بررسی چالش‎ها و نواقص رتبه بندی معلمان و برنامه‎ریزی برای اجرای هرچه بهتر آن، راهکار‌های ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به فرهنگیان، ارائه نقطه نظرات معاونین استان‎ها و پرسش و پاسخ از برنامه‎های این نشست دو روزه بود.

این گردهمایی با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و مسئولین سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید