237496

آغاز دوره آموزشی ارزیابان رتبه‌بندی معلمان ۴ استان در شیراز

دنیای معدن: دوره آموزشی ۵۳۰ ارزیاب رتبه‌بندی معلمان چهار استان جنوب کشور شامل هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در شیراز آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن، دوره آموزشی ارزیابان رتبه‌بندی معلمان، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، دوره آموزشی ۵۳۰ ارزیاب رتبه‌بندی معلمان چهار استان جنوب کشور شامل هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به مدت ۴ روز در شیراز برگزار می‌شود که این دوره از روز گذشته، ۳ مهرماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش، پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این دوره آموزشی با اشاره به روند انتخاب ارزیابان گفت: همکاران براساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل‌ها توسط ادارات آموزش و پرورش شناسایی و معرفی شده‌اند.

وی به روند برگزاری مرحله اول دوره تربیت ارزیابان که در تهران، کرمانشاه، مشهد برگزار شد، اشاره کرد و از برگزاری این دوره برای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل خبر داد و گفت: همکاران فرهنگی در مرحله اول فرایند بارگذاری و خوداظهاری در سامانه رتبه‌بندی را انجام و سپس در  مرحله دوم باید مدیران و گروه‌ها و راهبران آموزشی نسبت به تایید مدارک و مستندات اقدام و گزارش ثبت مشاهدات و رفتار از سوی همکاران و دلالت‌ها را به ارزیابان ارائه دهند.

زارعی با یادآوری اینکه آموزش‌هایی برای ارزیابان ارائه خواهد شد، افزود: برای ارزیابان گواهی‌نامه ارزیابی صادر می‌شود که حتی می‌توانند با ارگان‌های دیگر همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارزیابی، گزارش و دلالت مدیران بر اساس شایستگی‌هایی که در قانون تصویب شده است، فعالیت ارزیابی انجام می‌شود و این روند به مرور انجام خواهد شد، افزود: بعد از گزارش مدیران، توسط سامانه تولید نمره‌ای انجام و به هیئت ممیزه گزارش می‌شود که آن‌ها موضوع رتبه‌بندی همکاران را به انجام می‌رسانند و نهایتا احکام صادر می‌شود.

رئیس مرکز سنجش، پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان بارگذاری مدارک و تکمیل خوداظهاری در سامانه تاکید کرد: در حال حاضر سامانه فعال بوده و همکاران می‌توانند تایید نهایی را ثبت کنند که از همه فرهنگیان درخواست داریم که هرچه سریع‌تر ثبت کنند. برای بارگذاری مدارک، فیلم و فایل راهنمایی در سایت رتبه‌بندی و وزارت آموزش و پرورش قرارداده شده است که همکاران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

شیرازی‌نژاد، رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش فارس نیز در این دوره با اشاره به محتوای آموزشی دوره گفت: در این چهار روز نحوه ارزیابی صحیح و بررسی مدارک و اسنادی که معلمان در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری کرده‌اند را آموزش دیده تا امتیازات محاسبه و رتبه هر شخص که بین یک تا پنج است، مشخص شود.

وی با اشاره به معرفی اشخاص به عنوان ارزیاب گفت: این افراد از بین معلمان، دبیران، مدیران، معاونان و کارشناسان ادارات بوده که حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم تربیتی و روانشناسی هستند که از طریق فراخوان نام‌نویسی کرده و انتخاب شدند.

شیرازی‌نژاد با اشاره به سامانه رتبه‌بندی معلمان گفت: معلمان وارد این سامانه شده و مدارک خود از جمله تشویقی، فعالیت‌های خلاقانه، گواهی مهارت و مقام و غیره را در سامانه rtb.medu بارگذاری کنند تا مرحله راستی آزمایی انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: برای هر ۶۰۰ نفر، سه ارزیاب معرفی می‌شود که پس از آموزش وارد سامانه رتبه‌بندی می‌شوند و با بررسی مدارک، امتیازات محاسبه و رتبه معین می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید