236738

مدارس کشور رتبه‌بندی می‌شوند

دنیای معدن: وزیر آموزش و پرورش : رتبه‌بندی مدارس براساس شاخص‌های سند تحول بنیادین رتبه بندی می‌شوند.

به گزارش دنیای معدن، مدارس کشور رتبه‌بندی می‌شوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، یوسف نوری در جمع مدیران نواحی ۱۷گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس براساس شاخص‌های سند تحول بنیادین رتبه بندی می‌شوند، اما نبود انتخاب الگوی راهبری و استاندارد در سند تحول بنیادین مهمترین مشکل اجرای این سند است، که باید برای اجرای درست این سند، تسهیل گری و نظارت شود.

به گفته وی در اجرای سند تحول بنیادین، جذب و تربیت نیروی انسانی در اولویت است، به همین منظور به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه شده است به طوری که در گذشته نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۱۱۱ بود که براساس برنامه ششم باید این نسبت یک به ۲۰ نفر برسد.

وزیر آموزش و پرورش به اختصاص ۱۰۰ هزار مترمربع فضا به دانشگاه‌ها و تخصیص ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: توسعه فضای دانشگاهی و آموزشی یک اصل در امر تحول سند بنیادین آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در سفر‌های رییس‌جمهور به استان‌ها برای حذف مدارس کانکسی و سنگی، احداث مدارس جدید و تامین تجهیزات بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان تصویب شده است.

استاندار گفت: پارسال خیرین سه هزار میلیارد تومان تعهد کرده بودند که بیش از این میزان هزینه کردند و امسال هم تعهد خیرین هشت هزار میلیارد تومان است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید