235597

انتقاد تند نماینده مجلس از روند اجرای رتبه بندی معلمان

دنیای معدن: محسنی بندپی، نماینده مجلس شورای اسلامی از روند اجرای رتبه بندی معلمان در دولت و وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد.

به گزارش دنیای معدن، محمدعلی محسنی بندپی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: امروز ۲ مرداد روز ملی فیزیوتراپی ایران است از این فرصت استفاده می کنم و این روز را به همه همکاران فیزیوتراپیست پرتلاش در سراسر کشور که خدمات درخشانی در طول انقلاب اسلامی به ویژه ۸ سال دفاع مقدس و همچنین در ایام مبارزه با کرونا داشته اند به گونه ای که ۷ شهید در راه دفاع از سلامت مردم تقدیم کرده اند تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس ادامه داد: با توجه به تغییر چهره بیماری ها و شیوع بیماری های عضلانی- اسکلتی، شیوع بالای تصادفات، افزایش بیماری های قلبی و عروقی، افزایش سکته های مغزی، سبک جدید زندگی و حضور گسترده تکنولوژی در زندگی مردم، بی حرکتی مفرط در افراد جامعه و مهم از همه پدیده مهم سالمندی به گونه ای که در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندی تشکیل می دهد از این رو لزوم توجه بیش از پیش به رشته های توانبخشی به خصوص فیزیوتراپی را می طلبد.

وی بیان کرد: در بند اول سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۸ فروردین سال ۹۳، خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی مورد تاکید معظم له بوده است که متاسفانه بخش توانبخشی بدون متولی در وزارت بهداشت مغفول مانده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تذکر می دهم که پیرو درخواست قبلی- کتبی بنده جایگاه توانبخشی در وزارتخانه را به سطح معاونت ارتقا دهد و همچنین نظام آموزشی سنتی این رشته ها و رشته های توانبخشی را به هم بریزد و به سمت دکتری حرفه ای فیزیوتراپی که از سال ۱۹۹۲ در کشورهای توسعه یافته برای تقویت نظام سلامت اجرا شده است، اجرایی کند.

محسنی بندپی تاکید کرد: چرا رتبه بندی معلمان همچنان در پیچ و خم بروکراسی اداری قرار دارد، چرا با وجود تذکرات نمایندگان اجرایی نمی شود و چرا سازمان دهی و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی آموزش و پرورش از جمله خرید خدمتی تا پیمانی، قراردادی، فرزندان ایثارگر مدارس غیر انتفاعی، حق التدریسی، نهضتی و سایرین اجرایی نمی شود و ساماندهی صورت نمی گیرد.

این نماینده مجلس گفت: از وزیر می خواهیم با قید دو فوریت به موضوع اشاره شده بپردازد و نگرانی معلمان که رکن اصلی توسعه کشورها به ویژه کشور ما هستند مرتفع شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید