235303

حاجی پور:

مجلس بر نحوه صدور احکام قانون رتبه‌بندی معلمان نظارت دقیق می‌کند

دنیای معدن- سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان در هیأت تطبیق مصوبات مجلس، گفت: مجلس بر نحوه صدور احکام قانون رتبه بندی معلمان نظارت دقیق خواهد داشت و اجازه نخواهیم داشت احکام صادره با روح قانون مغایر باشد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایلنا، رضا حاجی پور با تأکید بر اینکه صدور احکام رتبه بندی معلمان باید بر اساس قانون مجلس باشد، تصریح کرد: مجلس بر نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان نظارت دقیق خواهد داشت و اجازه نمی‌‎دهیم، احکام رتبه بندی بر خلاف قانون مصوب مجلس، صادر شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هدف ما از تصویب قانون رتبه بندی معلمان باید در نحوه صدور احکام برای معلمان دیده شود اما برخی شنیده‌ها از صدور احکام برای معلمان بر خلاف آنچه که مد نظر مجلس بوده، خبر می‌دهد که با استفاده از اهرم نظارتی اجازه چنین مسئله ای را نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: البته هیأتی، تحت عنوان هیأت تطبیق مصوبات در مجلس، در حال بررسی مغایرت‌های قانونی آیین نامه اجرایی دولت با اصل قانون بوده که ممکن است تغییراتی در آیین نامه اجرایی ایجاد کند و نحوه صدور احکام برای معلمان نیز دستخوش تغییر شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: نباید با تغییرات سلیقه‌ای روح قانون خدشه دار شود و اصل نظام رتبه بندی معلمان که زمینه ساز اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، زیر سئوال برود.

 

دیدگاهتان را بنویسید