235259

پرداخت از جیب مشتری در حوزه نان افزایش پیدا نمی‌کند/ اعتیاد آمریکا به تحریم مسری شده است

دنیای معدن- سخنگوی دولت گفت: روال غلط گذشته برای تأمین منابع سازمان تامین اجتماعی به شیوه استقراض از بانک‌ها متوقف و ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شده است.

به گزارش دنیای معدن – علی بهادری جهرمی امروز در یک نشست خبری بیان داشت: طرح میان مدت آب شرب غدیر که پس از سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان پیگیری شد، به زودی افتتاح می شود

سخنگوی دولت گفت: با کار جهادی و تلاش شبانه روزی همکاران ما در وزارت نیرو و تجمیع همه ظرفیت های فنی و تخصصی، کار ۳۰ ماهه در ۱۰ ماه عملیاتی و اجرایی شده است.

وی بیان داشت: روال غلط گذشته برای تأمین منابع سازمان تامین اجتماعی به شیوه استقراض از بانک ها متوقف و ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی های گذشته دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: خبر فعال شدن کریدور شمالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر را داشتیم. این اقدام کمک می کند به مرور شاهد بازگشت جایگاه تاریخی و موقعیت جغرافیایی ایران در مناسبات اقتصادی منطقه ای از طریق ترانزیت خارجی باشیم.

وی با بیان اینکه خبر شیوع مجدد کرونا را داشتیم تأکید کرد: الزامی بودن ماسک در شهرهای قرمز و نارنجی به منظور حفظ جان شهروندان خواهشمندیم جدی گرفته شود. همچنین تزریق دوز واکسن یادآور نیز از توصیه های ستاد ملی کرونا است.

بهادری‌جهرمی گفت: موفقیت تیم ملی خواسته همگانی است. فدراسیون فوتبال به‌عنوان متولی موضوع، درخواستهایی برای حمایت دولت داشته اند و صرفا در سطح حمایت است. دولت هم به منظور وظیفه خود جلساتی با این منظور برگزار کرد. وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حضور یافتند و گزارش این جلسات و خواسته های آنها اعلام شد. دولت در تصمیم گیری فنی و تخصصی فوتبال دخالت نمی کند و ملاقاتی با معاون اول نبوده است اما حمایت ها در حال انجام است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه قانون گسترش فرهنگ عفاف مصوبه سال ۱۳۸۴ و در همان زمان هم ابلاغ شده است بیان داشت: دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است. همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره مند شوند. اجرای قانون و پایبندی به آن از سوی همه مردم و مسئولان لازم است.

وی گفت: اساسا سیاست دولت برای صدور مجوز واردات خودرو مقابله با انحصار آن است و دیگری جبران شکاف بین عرضه و تقاضا است.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: استانداردها و ضوابط قانونی مشخصی برای همه سرمایه گذاران در زمینه خودرو پیش بینی شده است. اگر ضوابط تعیین شده که مورد ارزیابی وزارت صنعت قرار گیرند رعایت شوند، امکان فعالیت در مسیر واردات خودرو را خواهند داشت.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اعتیاد آمریکا به تحریم مسری شده است گفت: این قبیل اقدامات بر اراده جمهوری اسلامی تاثیری ندارد. با جدیت مسیر رفع تحریمها را پیگیر هستیم.

وی افزود: نتایج اعتراض به یارانه ها در همین مرحله از پرداخت یارانه ها مشخص می شود.

بهادری‌جهرمی در خصوص معرفی وزیر رفاه اظهار کرد: قانون موعد را مشخص کرده است که فرصت سه ماهه است. طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز در انتظار تصمیم مجلس است.

سخنگوی دولت درباره پرونده تخلف نهاده های دامی نیز گفت: در این باره هیچگونه اختلاس، رشوه و فسادی صورت نگرفت. با ورود به موقع وزارت اطلاعات از بروز فساد پیشگیری شد. سوء جریانات و برخی تخلفات از نظامات اداری که صورت گرفت در مجموعه قوه مجریه رسیدگی و برخورد شد. هیچگونه ارز یا ریالی در اختیار شرکت خصوصی قرار نگرفت. رسانه ها از تکرار عناوین نادرست و تکدر ذهن مردم خودداری کنند.

وی بیان کرد: آیین نامه ساماندهی کولبران و ته لنجی نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود. حفظ کرامت و امنیت این عزیزان جز اولویت های دولت در این آیین نامه است.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: پرداخت از جیب مشتری در حوزه نان افزایش پیدا نخواهد کرد. دستگاه ها در نانوایی ها در حال نصب هستند و اشراف دولت در زمینه توزیع نان بیشتر شده است. در حوزه دارو هم هیچ گونه افزایشی در پرداخت از جیب نداریم.

سخنگوی دولت در نشست خبری با اشاره به اینکه در حوزه بورس شاهد ثبات نسبی هستیم گفت: دولت نگاه قلکی به بورس ندارد. ازجمله سیاست جدی دولت این است که با پیگیری صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است. در دولت سیزدهم حدود ۱۰ درصد نیز میانگین رشد داشتیم.

وی افزود: با تصمیم جدی دولت در زمینه مدیریت مصرف برق و با همکاری مردم و ایجاد زیرساخت ها برای توسعه برق شاهد مشکل حادی در این زمینه نبوده ایم. دولت مدیریت برق تابستان را از زمستان سال گذشته آغاز کرد و همچنین کاهش مصرف برق را از دستگاه های زیر مجموعه خود آغاز کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید