234884

تذکرات نمایندگان درباره رتبه‌بندی معلمان/ وضعیت استخدامی فرهنگیان تعیین تکلیف شود

دنیای معدن- نمایندگان مجلس در جلسات علنی این هفته در تذکرات شفاهی و نطق‌های میان دستور خود، خواستار اجرای قانون رتبه بندی معلمان و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان شدند.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته جاری قوه مقننه، در تذکرات شفاهی و نطق‌های میان‌دستور خود به موضوع تاخیر در اجرای قانون رتبه‌بندی و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان پرداختند که در این گزارش بخشی از اظهارات وکلای‌ملت پیرامون این 2 موضوع را می‌خوانیم:

** بلاتکلیفی رتبه‌بندی معلمان با کارشکنی مسئولان سازمان برنامه و بودجه

حسین حق‌وردی نماینده شهر‌قدس در تذکر شفاهی خود به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: دولت در اجرای رتبه بندی معلمان اهمال کرده است و  انگار گوش شنوایی در سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این قانون مصوب مجلس در زمینه رتبه بندی وجود ندارد.

نماینده مردم شهریارو شهر‌قدس در مجلس افزود:با توجه به اینکه فرصت دولت برای تدوین آیین نامه اجرایی این قانون سپری شده است، همچنین با عنایت به اینکه آغاز اجرای قانون نیز از 31 شهریور 1400 مصوب شده، عملاً با کارشکنی مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مشخص نیست اجرای این قانون از چه زمانی آغاز شود. به مسئولان این سازمان تذکر می دهم که مجلس اجازه نمی دهد قانون مصوب اجرا نشده و یا ناقص اجرایی شود، لذا برای آخرین بار تذکر می دهم که اگر سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون رتبه بندی، بیش از این تعلل کند، حتما مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

** مجلس و کمیسیون اصل 90 به موضوع اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان رسیدگی کنند

محمد وحیدی نماینده بجنورد نیز در تذکر شفاهی خود در جلسات این هفته گفت:هیات رئیسه مجلس باید با استناد به بند 11 ماده 22 آیین نامه داخلی از شأن مجلس دفاع کند. مجلس برای رتبه بندی معلمان بعد از ارائه لایحه قانونی و طی مراحل قانونی و با بیش از 90 درصد این لایحه را مورد تایید قرار داده است. رئیس جمهور دستور اجرای آن را صادر کرده که این موضوع در جلسه اخیر فراکسیون فرهنگیان با وزرای مربوطه مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه بعد از 40 سال 38 هزار میلیارد برای اجرای این قانون در نظر گرفته شد.

وی افزود: متاسفانه برخی با تفکر برنامه 20:30 در سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مانع اجرای قانون مجلس شده اند و می خواهند قانون را ناقص اجرا کنند که این ناقص اجرا شدن قانون باعث تبعات منفی در فضای عمومی کشور به خصوص فرهنگیان خواهد شد. از هیات رئیسه می خواهم براساس ظرفیت های قانونی طبق ماده 107 و ماده 234 و بحث استفاده از ظرفیت های کمیسیون اصل 90 مقابل این افراد بایستد. مگر مجلس و کمیسیون اصل 90 نباید در مقابل کارشکنی ها بایستند؟ لذا انتظار داریم پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد.

** نیکزاد:به سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش توصیه می‌کنم که در اجرای قانون رتبه‌بندی تسریع کند

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس نیز در همین باره گفت: قانون باید اجرا شود که در این خصوص به سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش توصیه می‌کنم که در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان جهت کمک به دولت تسریع کند که این قانون حق مسلمی برای معلمان است.

** نماینده شوش: وضعیت استخدامی معلمان تعیین تکلیف شود

به گزارش تسنیم، در جلسات این هفته همچنین برخی از نمایندگان خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان شدند که محمد کعب عمیر نماینده شوش هم در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف وضعیت نیروهای غیررسمی بعد از سال 99 عنوان کرد : حق‌التدریسی‌ها، نهضت سوادآموزی‌ها، مربیان پیش دبستانی و دبستان غیردولتی که عمر خود را در مناطق محروم و صعب‌العبور کشور در دمای هوای بالای 50 درجه با کمترین امکانات و امنیت سپری کردند باید تعیین تکلیف شوند.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور در مجلس نیز خطاب به وزیر آموزش و پرورش  گفت: ما آموزگاران و معلمانی را داریم که کیلومترها فاصله‌ها  را طی می‌کنند اما متاسفانه هیچ حقی در هیچ کجا برای آنان در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان تاکید کرد: با ماجرای رتبه بندی معلمان دیدیم که در نوع خود مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، ولی  متاسفانه در اجرا متوقف شد دولتیان بدانند؛ هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد ،بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی گردد،کاش بدانیم جامعه ای که فرهنگ بالای معلمی را قدر بداند جنگ فرهنگی اقتصادی را برده است.

نماینده نیشابور در مجلس ادامه داد: علیرغم گذشت دو ماه هنوز وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را تعیین تکلیف نکرده است، لذا تقاضا داریم این مصوبه مجلس بدون کم و کاست بزودی اجرا شود.

** ضرورت تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی، نهضتی و پیش دبستانی

جلال محمودزاده نماینده مهاباد هم در جلسات علنی هفته جاری، گفت: موضوع تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی ، نهضتی، پیش دبستانی، سرباز معلم، معلمان روزکار و غیرانتفاعی بعد از سال 1391 امری مهم محسوب می شود، لذا از حمایت‌های آقای قالیباف از این قشر زحمتکش تقدیر می کنم.

وی افزود:آموزش و پرورش به 300 هزار معلم نیاز دارد، لذا مطابق قول دکتر قالیباف، از هیات رئیسه درخواست می شود طرح استخدام این معلمان در اختیار صحن گذاشته شود تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این افراد سابقه طولانی خدمت صادقانه دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید