234879

قانون رتبه‌بندی معلمان نباید به عنوان ترمیم حقوق دیده شود/ در مورد پرداختی بازنشستگان هرچه قانون حکم کند، انجام می‌‌شود

دنیای معدن- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رتبه‌بندی معلمان براساس آن چیزی که در قانون تصویب شده باید هدفش ارتقای کیفیت آموزش باشد و به عنوان ترمیم حقوق نباید دیده شود. باید به گونه‌ای باشد که این افت که در آموزش و پرورش طی سنوات قبلی ایجاد شده را ترمیم کنند و انگیزه‌ای برای آموزش در آموزش و پرورش باشد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایلنا، مسعود میرکاظمی در پایان جلسه هیات دولت درجمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به این سوال که مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: این قانون است و هرچه قانون حکم کند همین کار را انجام می‌دهند. صندوق تامین اجتماعی در اختیار دولت نیست. طبق قانون است و خارج از قانون اقدامی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آغاز پرداختی‌های مرتبط با رتبه‌بندی معلمان گفت: در مورد رتبه‌بندی معلمان براساس آن چیزی که در قانون تصویب شده باید ارتقای کیفیت آموزش هدف باشد و به عنوان ترمیم حقوق نباید دیده شود. باید به گونه‌ای باشد که این افت که در آموزش و پرورش طی سنوات قبلی ایجاد شده را این ترمیم کنند و انگیزه‌ای برای آموزش در آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: دوستان در حال کار هستند تا آیین‌نامه تکمیل شود که این اتفاق می‌افتد و در کنار کمک به معیشت معلمان اهدافی که قانون‌گذار برای بحث آموزش گذاشته هم تحقق پیدا کند. به محض تکمیل آیین‌نامه بلافاصله پرداختی‌ها انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید