233405

قصد جدید مجلس برای رتبه بندی معلمان

دنیای معدن- علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تلاش نمایندگان مجلس بر این است که حتماً مطالبات معلمان در آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان لحاظ شود.

به گزارش دنیای معدن، طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

قصد جدید مجلس برای رتبه بندی معلمان

علی کریمی فیروزجایی با اشاره به سرنوشت اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشور بیان کرد: در این رابطه دو تن از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در کمیته تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان حضور دارند و توجه دارند که آیین‌نامه اجرایی این قانون مطابق با مصوبه مجلس تهیه و تنظیم شود.

 

این نماینده مجلس اظهارکرد: تلاش نمایندگان مجلس این است که حتماً مطالبات معلمان در آیین‌نامه اجرایی لحاظ شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: در حال حاضر تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در کمیته تدوین آیین‌نامه دولت در حال انجام است و طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، نهایتاً تا یک هفته آینده نسخه نهایی آن به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

 

این نماینده مجلس گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱، ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است و باید این قانون به طور دقیق اجرایی شود.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بیان کرد: مصوبات دولت در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و در صورتی که ایرادی در آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان وجود داشته باشد، حتماً مجلس آن را رفع می‌کند.

 

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بعد از ۱۲ سال مسکوت بودن رتبه‌بندی معلمان با تخصیص مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان در شهریور اجرا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان از شهریور امسال اجرا می‌شود و برای امسال مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافته که این مبلغ در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی در مرحله نخست به صورت احکام استقراری بوده و در سال‌های بعد ارتقاء این احکام صورت می‌گیرد و معلمان احکام پنجگانه خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در این رتبه‌بندی پایه حقوق معلمان از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و سقف آن با توجه به آخرین حکم رتبه‌بندی به ۲۷ میلیون تومان خواهد رسید.

شادمهر گفت: آموزش و پرورش در شرایط نامناسب قرار دارد و در حال حاضر در این حوزه ۲۰ نوع مدرسه و ۱۷ نوع احکام وجود دارد که سبب آشفتگی در آموزش و پرورش شده و جذب نیرو را دچار مشکل کرده است.

 

وی بیان کرد: سالانه ۵۰ هزار نفر و تا سه سال آینده ۱۵۰ هزار نفر از نیروی فرهنگیان کشور بازنشسته می‌شوند و حوزه آموزش و پرورش ۱۸۷ هزار نیرو کمبود دارد که می‌توان این کمبود را با جایگزین کردن نیروهای خرید خدمات و غیرانتفاعی جبران کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده امسال ۵۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: توجه به نیروهای خرید خدمات یکی از دغدغه‌های ما بوده و با توجه به اینکه بیش از ۱۴ هزار ساعت غیرموظف داریم می‌توانیم از نیروهای تازه‌نفس خرید خدمات در این ساعت‌های غیرموظف برای تدریس استفاده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید