232000

نگذارند یک «ویرگول» سرنوشت بازنشستگان را تغییر دهد/ مستمری‌بگیران کارگری در انتظار صدور احکام

دنیای معدن- در دومین نشست تعیین مستمری بازنشستگان کارگری، یک ویرگول در تبصره دوازده قانون بودجه، کار تصویب افزایش را متوقف کرد. این ویرگول نابجا، سازمان تامین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده است.

به گزارش دنیای معدن، مروتی (بازنشسته کارگری) با بیان اینکه بین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سازمان تامین اجتماعی فرق از زمین تا آسمان است، گفت: هیات دولت نباید به خاطر یک ویرگول، میلیون‌ها خانواده‌ی مستمری‌بگیر را در بلاتکلیفی و انتظار نگه دارد؛ دولتی‌ها به خوبی می‌دانند که سازمان تامین اجتماعی، نهادی غیردولتی و متعلق به کارگران و بازنشستگان است؛ هیچ سالی دولتی‌ها، مستمری بازنشستگان کارگری را تعیین نکرده‌اند و حالا هم نباید سر یک ویرگول همه چیز را به هم بریزند.

به گفته وی، بازنشستگان کارگری در انتظار صدور احکام جدید هستند و اگر دولت کمک کند و این مساله ویرگول را کنار بگذارند، احکام جدید بازنشستگان به سرعت صادر می‌شود.

این بازنشسته ادامه می‌دهد: قرار نیست یک اشتباه تایپی یا سهوی، میلیون‌ها نفر را از حق مسلم خود محروم سازد؛ افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار، تکلیف قانون است و هیچ متن یا سندی نمی‌تواند این الزام قانونی را از میان بردارد. منتظریم که مستمری‌مان به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار افزایش یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید