229935

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به سال آینده موکول می‌شود

دنیای معدن- رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، گفت: کمیسیون اجتماعی ایراداتی را که معاونت قوانین مجلس به این طرح وارد دانسته بود را رفع کرده است.

به گزارش دنیای معدن، عباس گودرزی، در تشریح روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گفت: همانطور که پیش از این نیز گزارش دادیم، قرار بر این بود که سازمان امور اداری و استخدامی کشور لایحه‌ای را برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کمیسیون اجتماعی ارائه دهد و چون به این امر مبادرت نورزید، ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستورکار کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح در نهایت در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید و به هیات رییسه و معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در دستورکار صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ایراداتی را به این طرح وارد دانست بنابراین مجدد برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد و از طریق بحث و تبادل نظر با مرکز پژوهش‌های مجلس این ایرادات برطرف شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این طرح تا دو روز آینده مجدد به هیات رییسه ارسال خواهد شد تا در دستورکار صحن علنی مجلس قرار بگیرد. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم بعد از اعلام وصول آن برای اینکه در اولویت دستورکار صحن نیز قرار بگیرد به جمع‌آوری امضاء از نمایندگان مجلس بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس که از فردا آغاز خواهد شد، سایر طرح‌ها و لوایح تا پایان زمان بررسی و تصویب آن از دستورکار صحن خارج خواهند شد، افزود: بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به دلیل بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به سال آینده موکول می‌شود ضمن اینکه ما تلاش کردیم به گونه‌ای ایرادات آن را رفع کنیم که در زمان بررسی این طرح در صحن علنی مجلس با موانع قانونی مواجه نشده و به سرعت به تصویب برسد.

رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به تازگی برخی نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا به منظور در اولویت قرار گرفتن این طرح اقدام کرده‌اند و این در حالی است که تا قبل از زمان اعلام وصول آن در صحن این امضاها بلااثر خواهند بود بنابراین بعد از ثبت آن در جهت جمع‌آوری امضاء از نمایندگان مجلس برای در اولویت قرار گرفتن آن نیز اقدام خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید