228519

دولت به‌زودی بار مالی اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری را بر عهده می‌گیرد

دنیای معدن- رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت سیزدهم به‌زودی با صدور نامه‌ای بار مالی اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال 1400 را بر عهده می‌گیرد.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 3 بهمن) این کمیسیون اظهار داشت: در  این نشست رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان در دستور کار قرار داشت.

وی افزود: با پیگیری‌های مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال 1400 ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان پذیرفته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: به همین جهت در نشست امروز، کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی 2 مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.

منادی گفت: جلسه کمیته آموزش و پرورش نیز فردا برای رفع این ایرادات و ابهامات با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌‍‌‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال 1400 خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید