227750

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: سقف استقراض دولت در لایحه بودجه باید با مجلس توافق شود

دنیای معدن- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید در سال 1401 به دنبال مولدسازی اموال و دارایی‌ها بوده و بهره‌وری اقتصادی را افزایش دهد، از زیانده بودن 60 درصد شرکت‌های دولتی انتقاد کرده و خواستار اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: سقف استقراض دولت در لایحه بودجه باید با مجلس توافق شود

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با کلیات لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایط خاصی امور اجرایی کشور را تحویل گرفته است، این در حالی است که این دولت عملا از شهریور ماه مستقر شده و زمان لازم را برای تدوین لایحه‌ای جامع و کامل به مجلس نداشته است، ولی انتظار مجلس از دولت ارسال لایحه بودجه‌ای بوده که بر اساس قانون اصلاح ساختار اقتصادی باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و وضعیت کنونی و فضای سیاسی داخلی و خارجی باید به دولت اجازه دهیم که در حوزه اصلاح ساختار اقتصادی کشور از زمان لازم با همراهی مجلس برای اقدامات بعدی برخوردار باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید برنامه مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت در لایحه بودجه تکمیل شود ضمن اینکه سهم 3.5 درصدی از 8 درصدی بهره‌وری اقتصادی در کشور در این لایحه تعیین تکلیف شود.

پورابراهیمی گفت: اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تغییرات لازم در آن انجام شود. این در حالی است که 60 درصد شرکت‌های دولتی زیانده هستند.

وی افزود: سقف استقراض دولت در لایحه بودجه باید با مجلس توافق شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: دولت در لایحه بودجه 1500 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بودجه گذاشته است، این در حالی است که اجرای این پروژه‌ها باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود، هر چند مجلس می‌گوید برای تکمیل‌ پروژه‌های نیمه تمام 2600 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است؛ مجلس با تصویب کلیات لایحه بودجه به دولت کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید