227233

دستور رئیس‌جمهور برای ارائه سریع طرحی جامع جهت ساماندهی و استخدام نیروی انسانی کشور

دنیای معدن- نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس‌جمهور دستوری به سازمان اداری و استخدامی مبنی بر همکاری سریع این سازمان با کمیسیون اجتماعی مجلس صادر کردند تا با ارائه طرحی جامع جهت ساماندهی و استخدام نیروی انسانی کشور با تعامل یکدیگر اقدام کنند.

به گزارش دنیای معدن، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح روند تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نامه‌ای در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت به آقای رئیس‌جمهور نوشت و پیرو این موضوع آقای رئیس‌جمهور دستوری به سازمان اداری استخدامی مبنی بر همکاری سریع این سازمان با کمیسیون اجتماعی مجلس صادر کردند تا با ارائه طرحی جامع جهت ساماندهی و استخدام نیروی انسانی کشور با تعامل یکدیگر اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که نامه رئیس‌جمهور سه شنبه گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و اعضای این کمیسیون ضمن احترام به نظر ایشان از تأکید ایشان قدرانی کردند، افزود: اما ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به‌موازات طرح را یکشنبه هفته آینده جمع‌بندی کرده و جهت رسیدگی در نوبت صحن علنی مجلس قرار می‌دهیم و بعد هم اگر سازمان اداری و استخدامی کشور نظری در مورد هر بند یا تبصرهٔ این طرح داشته باشد باافتخار می‌پذیریم.

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر نامهٔ رئیس‌جمهور درروند تصویب طرح گفت: آقای رئیس‌جمهور موافق طرح هستند و این نامه را به جهت اختلاف‌نظری که بین سازمان اداری استخدامی و نمایندگان مجلس در مورد این طرح داشته‌اند ارسال کرده‌اند.

به گفتهٔ بابایی کارنامی در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت بحث‌های کارشناسی به معنای واقعی شده است و هرروز که اجرای این طرح عقب بیفتد طبیعی است که موجب ضرر می‌شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص  طرح ساماندهی کارکنان دولت شاید یک قدم دولت به جلو آمده است، اما ما مایل هستیم که مفسده احتمالی پیش روی دستگاه‌ها را به‌زودی برداریم تا ورودی دستگاه‌های دولتی به‌صورت قانونمند و با برگزاری سالی یک بار آزمون استخدامی انجام شود.   

این نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید جذب واقعی در دستگاه‌های دولتی صورت بگیرد تا ضمن نخبه‌گرایی و شایسته‌سالاری از جذب سلیقه‌ای  و احساسی نیروها در دستگاه‌ها جلوگیری شود.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت همه نیروهای شرکتی جذب خواهند شد، گفت: ما به‌صراحت نمی‌گوییم که کسی جذب می‌شود و در این بخش قضاوت نمی‌کنیم، اما همه نیروها و کارکنان دولت با اجرای این طرح ساماندهی می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید