226972

موافقت نمایندگان با دو شوری شدن بررسی بودجه سالیانه

دنیای معدن- نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با ۱۷۶ رای موافقت کردند.

به گزارش دنیای معدن،  گزارش کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

زهره الهیان در موافقت با این طرح دوفوریتی گفت: خلاصه این اصلاحیه، اصلاح ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس است این اصلاحیه تاکید دارد که لایحه بودجه دوشوری در مجلس بررسی شود. مستحضرید که سرنوشت مالی کشور و تبعات بعدی آن در سال‌های آینده در بودجه تعیین می‌شود و نوع رویکرد مجلس نسبت به بودجه و بررسی آن مهم است..

محمدرضا پورابراهیمی در موافقت با این طرح بیان داشت: ما مدتها روی این موضوع کار کردیم. وقت مجلس مهم است. اگر دولت لایحه ارائه می کند مجلس باید در ابتدا نظر خود را درباره این لایحه ارائه کند.هیچ کس مخالف عدم پیشنهادات بودجه ای در کمیسیون تلفیق پیرو این اصلاحیه نیست.

 

وی تاکید کرد: اساسا ما در این موضوع بحث دوشوری شدن بررسی بودجه را مدنظر داریم.

 

محمدحسین حسین زاده بحرینی، رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در صحن علنی گفت: من حرف آخر را اول بگویم، ما دوسال پی در پی تجربه کردیم که کمیسیون تلفیق یک ماه کار کرد اما کلیات لایحه بودجه در صحن علنی رد شد.

 

وی تاکید کرد: هیچ فرآیندی نسبت به وضعیت فعلی عوض نمی‌شود و ارائه پیشنهادات به کمیسیون تلفیق کما فی سابق به قوت خود باقی است.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: هیچ حقی با این طرح از نماینده‌ای سلب نمی‌شود. روال فعلی همانی است که سال گذشته و سال‌های قبل تجربه شده  و مدنظر قرار خواهد گرفت. تنها این طرح می‌گوید وقت مجلس را بهینه مصرف کنیم.

 

نمایندگان در ادامه این جلسه با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با ۱۷۶ رای موافقت کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید