226516

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی:

لایحه رتبه بندی، نخستین قدم نمایندگان مجلس برای ارتقای جایگاه معلمان است

دنیای معدن-عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان اولین قدم نمایندگان مجلس برای ارتقای جایگاه معلمان در کشور است.

به گزارش دنیای معدن، محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه موضوع لایحه رتبه بندی معلمان پس از ۱۰ سال توسط مجلس یازدهم عملیاتی می‌شود اظهار کرد: نگاه مثبت دولت سیزدهم به لایحه رتبه‌بندی معلمان بسیار ارزشمند است و وزیر آموزش و پرورش و سازمان استخدامی نیز باید به طور جد از این طرح حمایت کند.

وی با تأکید بر اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان یک نظام شایستگی است، افزود: نگاه پژوهشی به رتبه‌بندی نیز اهمیت بسیاری دارد و پژوهش در آموزش و پرورش نیز یک اصل مهم محسوب می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه رتبه‌بندی معلمان ارتقای جایگاه و منزلت منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی معلم مورد توجه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارزیابی و ارتقای رتبه‌بندی معلمان به صورت علمی و تربیتی با رویکرد تقویت انگیزه و ارتقای شغلی معلمان بر اساس معیار اسلامی مورد توجه است.

وحیدی با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: لایحه رتبه بندی معلمان اولین قدم نمایندگان مجلس برای جامعه فرهنگیان است و برای اینکه معلمان را به نقطه مطلوبی برسانیم باید به لایحه رتبه بندی توجه ویژه شود که همکاری سازمان استخدامی و پیگیری وزیر آموزش و پرورش در این خصوص نقش موثری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید