226230

معاون اقتصادی رئیس جمهور: اصلاح نظام یارانه‌ها آغاز شده است

دنیای معدن- معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دست روی دست گذاشتن به مصلحت کشور نیست، گفت: در کنار اصطلاحات تجاری، اصلاحات در یارانه‌های کشور را آغاز کردیم و در آینده ابعاد آن بیشتر مشخص خواهد شد. اصلاحات در بخش‌های انرژی و نظام بانکی را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از میزان - محسن رضایی صبح امروز در مراسم روز ملی صادرات گفت: می‌توان محصولات و کالاهای تولیدی کشور را در اختیار کشورهای اطراف قرار داد و از این طریق میلیاردها تومان ثروت به دست آورد؛ بنابراین صادرات بسیار مهم است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: صادرات هم در تولید ملی جهش ایجاد می‌کند و هم در تولید ثروت ملت ما مؤثر خواهد بود. در این دولت تصمیم جدی به اصلاحات بزرگ و جراحی‌های عمیق داریم که باید فنی، دقیق و با صبر و حوصله صورت بگیرد.

وی گفت: خوشبختانه ما از تجارت آغاز کردیم و جناب آقای فاطمی امین و همکارانشان زحمت کشیدند اولین گام اصطلاحات تجاری در ایران با همان بخشنامه‌ای که در این جلسه ملاحظه کردید، آغاز شده است اما این کار سرآغاز گام اول است.

رضایی با بیان اینکه مسئله حمل ونقل برای ما بسیار جدی است، گفت: گمرکات از اهمیت خاصی برخوردارند و بنادر کشور نیز حائز اهمیت هستند؛ اینکه دستگاه‌های مختلف در ورود و خروج کالا باعث ناهماهنگی‌هایی در صادرات کشور می‌شوند، مهم است تا مسئله بازاریابی و خصوصاً برندینگ داشتن کالا‌های ایرانی در دنیا جزو مراحل بعدی گام‌های تجاری است که ما در ایران دنبال می‌کنیم؛ راهی غیر از این نداریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: کشوری هستیم که قبل از انقلاب ما را عقب نگه داشتند و بعد از انقلاب نیز ظالمانه چه در جنگ و چه در تحریم مانع پیشرفت کشورمان شدند؛ ما راهی جز انجام کار‌های بزرگ نداریم.

 وی تأکید کرد: زمان محدودی داریم و باید در همین زمان محدود کار‌های بزرگی انجام دهیم اما حتما باید دقیق، فنی، حساب شده و با منطق اقتصادی صورت بگیرد؛ هر کار شتاب‌زده‌ای تأخیرمان را بیشتر می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه دست روی دست گذاشتن به مصلحت کشور نیست، یادآورشد: ما در کنار اصطلاحات تجاری، اصلاحات در یارانه‌های کشور را آغاز کردیم و در آینده ابعاد آن بیشتر مشخص خواهد شد؛ اصلاحات در انرژی و نظام بانکی را در دستور کار داریم که به زودی شروع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اینکه سیستم پولی را به اعتباری و با اعتبارات تقویت کنیم و جلوی این افسارگسیختگی در کشور را بگیریم، مجموعه اصطلاحاتی در کنار اصطلاحات تجاری که مکمل آن هم باید باشد یا شروع کردیم و یا در برنامه داریم که آن را آغاز کنیم؛ همه این‌ها در یک چارچوب فکری تنظیم شده که ما برای انجام آن‌ها نیازمند انجام کار‌های بزرگ در کشور هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تأکید کرد: از فرصت‌هایمان باید جدی استفاده کنیم و به همین دلیل نیازمند سربازان و مجاهدان اقتصادی همانند شما هستیم تا با حمایت و پشتیبانی از شما بستر را آماده کنیم و شما در این بستر حرکت کنید و این افتخار بزرگ را برای خود و ملت ایران فراهم کنید.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در جلسه گفت: ما خادم شما خواهیم بود، ما حامی شما خواهیم بود، اما قبول کنید که نیاز به یک عزم ملی، یکپارچه و مجاهدانه داریم تا بتوانیم این عقب‌ماندگی‌ها و ظلم‌های بزرگی را که به ملت ایران شده است را پشت سر بگذاریم.

رضایی برای همین کار، جلسات مداوم بدون تبلیغات با سه اتاق داریم که مرتباً از اعضای آن‌ها نظرخواهی می‌کنیم و همچنین اعضای تیم اقتصادی دولت نیز مرتب جلساتی را برگزار می‌کنند تا با کمک تجارب و دانش شما بتوانیم گام‌های بزرگی را در حوزه اقتصاد کشور برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید