225321

وزیر جدید آموزش و پرورش ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان را در اولویت قرار دهد

دنیای معدن- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوای اسلامی گفت: توجه به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و لایحه رتبه بندی معلمان مهم‌ترین اولویت وزیر جدید آموزش و پرور است.

به گزرش دنیای معدن، محمد وحیدی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در  بجنورد  اظهار داشت: میزان حمایت دولت از آموزش و پرورش به‌ویژه سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی یک مطالبه جدی از وزیر جدید است.وزیر آموزش و پرورش باید با اطمینان بداند چقدر مورد حمایت این دو سازمان مهم و هیئت دولت است.‌

وی افزود: آموزش و پرورش چون جامعه انسانی بزرگی را پوشش می دهد، نفوذ دلی می‌خواهد نه نفوذ دستورالعملی و بخش نامه‌ای و تحول آفرینی هم نفوذ دلی می‌خواهد و جامعه همکاران فرهنگی باید با وزارتخانه همراه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان٬ گفت: این بیمه های مکمل بی خاصیت فرهنگیان، منزلت معلمین را از بین برده است. ساماندهی نیروی انسانی مطالبه مهمی است و دانشگاه فرهنگیان در فرایند یاددهی یادگیری مهم ترین نقش را دارد.

نماینده مردم 5 شهر استان خراسان شمالی تصریح کرد: در حوزه فضا و تجهیزات مدارس و مدارس تخریبی نیاز به یک جهش است. نظام استعدادیابی دانش آموزی، در کشور بسیار ضعیف کار می‌کند و باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شود. هم‌چنین درباره نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در چند سال گذشته جذب جدیدی وجود نداشته که مشکلات زیادی را برای مدارس ایجاد کرده است.

 

وحیدی ادامه داد: کمترین افزایش حقوق را قشر مظلوم نیروهای خدماتی مدارس داشته‌اند و تاکنون کمترین توجه به این نیروها شده در صورتی که این نیروها بخشی از پازل تعلیم و تربیت هستند.

وی لایحه رتبه بندی معلمان را یک اولویت اساسی دانست و اظهار داشت: تصویب رتبه بندی٬ آبروی دولت و مجلس است و باید آن را جدی بگیریم که این موضوع مهم ترین بخش‌های مغفول مانده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. هم‌چنین باید به صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان بخشی از اقتصاد آموزش و پرورش توجه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید