224913

وزیر کشور: محدودیت تردد شبانه منبع درآمد برای دولت نبود/ رعایت جدی دستورات بهداشتی در مدارس مورد تاکید است

دنیای معدن- وزیر کشور درباره درباره لغو محدودیت تردد شبانه گفت: محدودیت تردد شبانه منبع درآمد برای دولت نبود. این محدودیت برای سلامت مردم و برای جلوگیری از انجام دورهمی‌های شبانه در نظر گرفته شده بود که با بهبود شرایط این موضوع لغو شد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از  میزان - احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران بیان داشت: در این جلسه درباره با توجه به تغییر شرایط درباره بازنگری در مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد که در صورت امکان بازنگری لازم در مصوبات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره نوسازی دستورات بهداشتی نیز بحث شد، افزود: با توجه به قوانین علمی و دانسته‌های جدید کشف شده و همچنین انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، تا ٢ هفته آینده روی دستورات بهداشتی آنهم در مواردی که لازم است، یازنگری می‌کنیم.

وزیر کشور با اشاره به لغو محدودیت‌ تردد شبانه نیز گفت: با وجود لغو محدودیت تردد شبانه همچنان بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید  است.خضوصا درباره مدارس رعایت جدید دستورات بهداشتی جدی است و از مدیران مدارس، اولیا و مربیان می‌خواهیم دانش آموزان را درباره اهمیت موضوع توجیه کنند.

وحیدی با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون بر کاهش میزان مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا بیان کرد: آمار‌ها وجود پیوستگی در این رابطه را نشان می‌دهد، بذدین معناکه با افزایش روند واکسیناسیون در کشور،میزان ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا کمتر شده است و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی  بررسی هایش در این مورد کامل است.

وزیر کشور عنوان کرد: اگز کسی نظر مخالفی درباره واکسیناسیون دارد می تواند به وزارت بهداشت مراجعه کرده و با مسئولان مربوطه در این باره بحث علمی کند، کشاندن این موضوع به سطح جامعه کار درستی نیست. امروز آمار‌های تجربی نشان می‌دهد واکسیناسیون و مرگ و میر رابطه مستقیم داشته است.

وی با اشاره به انجام بیماریابی در طرح شهید سلیمانی گفت: بیماریابی برای اعمال طرح جامع هوشمند سازی لازم است و همچنین برای برنگشتن به شرایط قبلی، بیماریابی باید ادامه یابد.

وحیدی درباره میزان واکسیناسون دانش آموزان با توجه به بازگشایی مدارس از آذرماه نیز عنوان کرد: مسئولان امر درباره واکسیناسیون دانش آموزان زیر ١٢ سال به نتیجه نرسیدند لذا این اتفاق نیفتاد اما واکسیناسیون دانش آموزان بالای ١٢ سال، ضرورت  داشت که انجام هم شد و تاکید داریم که مراقبت‎های بهداشتی در مدارس باید با جدیت در مدارس دنبال شود.

وزیر کشور درباره قرنطینه هوشمند و اعمال جریمه با اجرای این طرح گفت: اجرای قرنطینه هوشمند دستورالعملی دارد که نخست باید در ستاد ملی کرونا تصویب شود و سپس مراحل اجرایی آن و تنبیهات متناسب با عدم اجرای مفاد آن، اعمال شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه محدودیت تردد شبانه برای دولت درآمد‌زا بود که لغو نمی‌شد، بیان کرد: محدودیت تردد شبانه منبع درآمد برای دولت نبود. این محدودیت برای سلامت مردم و برای جلوگیری از انجام دورهمی‌های شبانه در نظر گرفته شده بود که با بهبود شرایط این موضوع لغو شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید