224503

انتقاد تند خضریان از معاونت اقتصادی مرکز پژوهش ها

دنیای معدن- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از عملکرد معاونت اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس انتقاد کرد و گفت که معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در ظاهر شعارهای انقلابی‌گری می‌دهد، اما عملکرد برخی افراد کلیدی این معاونت در گذشته نشان داده که مطابق میل حامیان وضع موجود و علیه جریان انقلاب عمل کرده است.

به گزارش دنیای معدن از ایسنا، علی خضریان در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) در تذکری شفاهی گفت: یکی از الزامات شرایط جنگ اقتصادی این است که مجلس با تصویب قوانین مناسب یا ارایه پیشنهادات درست و متکی بر مبانی انقلاب اسلامی جهت ریل‌گذاری مناسب اقدام کند. این مهم در کنار تلاش شبانه‌روزی نمایندگان مجلس نیازمند هماهنگی و باورمندی پژوهشگرانی است که در مرکز پژوهش‌های مجلس اقدام به تهیه گزارش‌های مختلف و پرداخت ایده‌های نمایندگان مجلس می‌کنند.

وی معتقد است: معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در ظاهر شعارهای انقلابی‌گری می‌دهد، اما عملکرد برخی افراد کلیدی این معاونت در گذشته نشان داده که مطابق میل حامیان وضع موجود و علیه جریان انقلاب عمل کرده که نمونه‌ای از گزارشات سفارشی این معاونت علیه کاندیدای جریان انقلاب است.

وی مدعی است: آقای رئیسی در کتاب «روایت انتخاب دوازدهم» درباره آن نوشته است و در این کتاب به تخلفات مجلس سابق و رئیس این قوه پرداخته است.

این نماینده مجلس مدعی است که مستندات ارائه شده در قالب گزارش «پول پاشی در اقتصاد» به شماره مسلسل ۱۵۳۶۶ در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۱۸ و یک روز بعد هم با گزارش منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها (یعنی ۱۰ روز قبل از انتخابات ۹۶) علیه ایده‌های اقتصادی آقایان قالیباف و رییسی نوشته شد که یکی از نویسندگان گزارش، معاون فعلی اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس است.

خضریان افزود: این درحالی بود که مرکز پژوهش‌ها هیچ گزارشی در مورد قراردادهای نفتیipc  ، fatf و برجام و واگذاری‌های فساد خیز منتشر نمی‌کرد و کاملا سکوت کرده بود تا فضای منفی بر ضد دولت یازدهم تشدید نشود. اما همزمان با اوج‌گیری فضای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ و توجه خاص نامزدهای مخالف دولت آقایان رییسی و قالیباف به نقد عملکرد دولت در زمینه یارانه‌ها و تاکید بر ضرورت افزایش یارانه نقدی برای سه دهک ضعیف با انتقاد شدید مقامات دولتی مواجه شد، مرکز پژوهش‌های مجلس رسما به نفع دولت آقای روحانی وارد عمل شد و دو گزارش درباره این موضوع منتشر کرد.

نماینده در تهران در پایان گفت: زمان انتشار این گزارش‌ها و ادبیات خاص آنها یعنی استفاده از واژه‌هایی مانند «پول پاشی»، «سیاست عوام‌گرایانه»، «توزیع هلیکوپتری» در گزارش اول در کنار تخریب شدید و «مطلق» یارانه نقدی در کنار دفاع «کامل» از عملکرد دولت یازدهم در استفاده از منابع حاصل از اصلاح قیمت انرژی در گزارش دوم مرکز پژوهش‌های مجلس به خوبی نشان داد که این گزارش‌ها صرفا در راستای حمایت از روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه تهیه و منتشر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید