223816

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اسلامی خبر داد

پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش و ارجاع به صحن مجلس

دنیای معدن-رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش در مجلس خبر داد.

به گزارش دنیای معدن،  علیرضا منادی روز یکشنبه، ۱۶ آبان‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: طبق نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های اعضای هیات علمی، مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت علوم دریافتی کمتری داشته باشند و این بند مهم با نظر کمیسیون باقی ماند.

وی، یکی دیگر از تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان را حذف بند مربوط به لزوم تمام وقت بودن معلمان برشمرد و گفت: با نظر اعضای کمیسیون موضوع مربوط به تمام وقت بودن معلمان وزارات آموزش و پرورش حذف شد تا نگرانی‌ها از بابت تدریس ۳۰ ساعته معلمان در آموزش و پرورش برای معلمان برطرف شود.

 به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، منادی از ارائه لایحه رتبه‌بندی به صحن مجلس خبر داد و یادآور شد: این لایحه با تغیرات اعمال شده در کمیسیون راهی صحن مجلس خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید