223206

افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم نیست/ حقوق ۴۵ درصد افزایش یافت

دنیای معدن: مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم نیست گفت: امیدواریم دستگاه‌ها بر اساس ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مانند بیمه شاغلین، بازنشستگان زیر پوشش دستگاه خود را بیمه تکمیلی کنند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از فارس، صبح امروز مجمع کانون بازنشستگان استان با حضور حمیدرضا حاجی بابایی؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان با بیان اینکه مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان حدود ۶۰ هزار نفر هستند اظهار کرد: از این تعداد ۳۷ هزار نفر بازنشسته و وظیفه‌بگیر صندوق هستند و حدود ۲۳ هزار نفر شاغلین کسورپرداز در دستگاه‌های اجرایی استان.

روح‌الله افشار افزود: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال‌ جاری مبلغ حدود ۷ میلیون و یکصد هزار تومان است که در مهرماه سال ۹۹ با اجرای قانون متناسب‌سازی میانگین ۴۵ درصد حقوق بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق افزایش یافت.

وی گفت: کمترین افزایش در متناسب‌سازی حقوق شامل افرادی که با سابقه زیر ۳۰ بازنشسته و یا از کار افتاده، بوده‌ و براساس مدت سابقه خدمت افزایش داشته است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان افزود: امیدوارم در بحث دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق به این مسائل نیز توجه بیشتری شود تا بازنشستگان یا افرادی از کارافتاده هستند و زیر ۳۰ سال هم خدمت کردند، شامل بیشترین افزایش حقوق در متناسب سازی حقوق باشند.

وی با بیان اینکه از زمان استقرار دولت رئیسی حقوق‌ بازنشستگان به موقع پرداخت شده است گفت: یکی از مشکلات بازنشستگان بیمه تکمیلی است که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی بر اساس ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی همانند بیمه شاغلین، بازنشستگان و موظفین زیر پوشش دستگاه خود را نیز بیمه تکمیلی کنند.

در ادامه هر یک از بازنشستگان نیز به مشکلاتی در خصوص مسائل معیشتی، بیمه‌ای، بالا بودن هزینه‌های درمان و لزوم رایگان شدن هزینه‌های درمان، لزوم افزایش حقوق متناسب با تورم، اشتغال فرزندان بازنشستگان اشاره کردند.

ضروت راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اگر خودم می‌توانستم قطعا برای بازنشستگان بیمه‌ای را طراحی می‌کردم که هر جایی مراجعه می‌کنند، ریالی پرداخت نکنند همانطور که برای معلمان انجام دادم گفت: معتقدم باید در کشور یک صندوقی راه‌اندازی شود تا هر بیمار صعب‌العلاجی از آن استفاده کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در پاسخ به اظهارات یکی از بازنشستگان مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد در این دوره از مجلس سکوت کرده‌اید در حالی که در دوره‌های قبل صدای شما را بیشتر می‌شنیدیم افزود: خیلی‌ها این حرف را به بنده زده‌اند که مانند مجلس قبل فریاد نمی‌زنید اما باید گفت که گاهی فریاد خوب است و گاهی نشانه خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه وقتی برای نظام رتبه‌بندی معلمان فریاد زدم با اختلاف یک رای، تصویب شد و آنجا کار سنگین بود ادامه داد: در مورد بازنشستگان باید دید آیا هر کسی برگه‌ای می‌گیرد و امضایی جمع می‌کند، اثری خواهد داشت؟!.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در مجلس این امضا جمع کردن‌ها اثری ندارد و رای مهم است گفت: ما نماد پختگی هستیم و نباید این صداقت را به بازیچه بگیریم، باید فضای مجازی مدیریت شود و نباید که شعار بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد همسان‌سازی حقوق فریاد زدم اجرایی شد، حال با خوب و بد آن کار ندارم افزود: گاهی نکاتی را در فضای مجازی می‌گویم که برداشت‌های مختلفی می‌شود و بعد از آن به این نتیجه می‌رسم که کاش صحبت نمی‌کردم.

حاجی‌بابایی با تاکید به اینکه اقدامات بسیاری در کشور انجام شده که منشأ خیر و برکات است گفت: در استان همدان نیز کارهای بزرگی انجام شده اما متاسفانه برخی‌ اطلاعی ندارند.

وی با بیان اینکه برخی نمی‌دانند همدان را قطب «های‌تک» کرده‌ام و پایلوت هستیم افزود: به واسطه شهرک ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر از تمام ‌کشور در همدان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه می‌خواهم هرچه اندوخته دارم را در راستای اعتلای همدان به کار گیرم گفت: ۸۰ پروژه ملی که ۵۶ مورد آن برای شهرستان همدان بوده را انجام می‌دهم، روزی می‌گفتند کجاست راه آهن همدان اما امروز آن را تا سنندج برده‌ایم.

پیگیر قطار شهری برای همدان هستم

وی با اشاره به اینکه برای قطار شهری همدان هم ایرادهایی می‌گیرند اما‌ من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و این کار انجام خواهم داد؛ نه برای امروز که برای ۲۰ سال بعد تاکید کرد: ما وظیفه داریم همدان را بزرگ کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در حوزه علوم پزشکی استان ششم کشور شده‌ایم از راه‌اندازی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی به جای بیمارستان ارتش فعلی برای غرب کشور خبر داد و افزود:  یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی نیز برای سپاه راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی به پروژه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی و اکباتان اشاره کرد و افزود: بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی اکباتان در ۹ طبقه و به صورت «vip» ساخته شده است.

به زودی بیمارستان ناباروری همدان کلنگ‌زنی می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور است که در حال حاضر دانشجوی پزشکی دارد گفت: بیمارستان فاطمیه ساخته می‌شود و به زودی بیمارستان ناباروری را کلنگ زنی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی می‌خواهیم از نجف تا همدان محوریت داشته باشیم افزود: موزه‌ای منحصر به فردی در همدان داریم که شاید کمتر کسی آن را دیده باشد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه یک پتروشیمی در همدان آغاز شده است که تنها از صندوق توسعه برای آن ۳۰۰ میلیون دلار وام گرفته شده گفت: هزینه تکمیل این پروژه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام توانم را به کار می‌گیرم تا کارم را به جلو ببرم افزود: ۴۱ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان اختصاص دادیم و باید ۱۳۰ هزار میلیارد تومان هم تهاتر انجام شود و نمی‌توانند بگوید نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه داشت بند «و» بازنشستگان حذف می‌شد که تذکر دادم و دوباره نوشته شد گفت: امروز نطق‌های من با سال ۷۵ فرق دارد چون عملکردم فرق می‌کند.

وی با تاکید به اینکه در مورد بازنشستگان به اعتقادم عمل می‌کنم که ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید ادامه داد: اگر پشت صحنه فیلم مرا در خصوص ماده ۲۹ و ۳۰ ببینید، باور نمی‌کنید که چه تلاشی کردم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی را می‌دانیم افزود: وقتی دولت در ۶ ماه یا ۵ ماه اول، ۵۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی پول می‌گیرد تا حقوق بدهد یعنی تورم و وقتی پشتوانه نباشد مشکلاتی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه قرار است ۳۵۰ هزار میلیارد تومان نفت بفروشیم که تا امروز ۳۰ هزار میلیارد فروختیم و  برای جبران ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش اوراق بوده است گفت: نمی‌گویم همه حقوق مساوی دریافت کنند، باید عدالت مد نظر  باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: اگر نخبه‌ای حقوق بیشتر بگیرد کسی ایراد نمی‌گیرد اما کسی که با هزار رانت و بدون توانایی به جایی برسد همه ایراد می‌گیرند و باید جلوی کار گرفته شود.

وی در خصوص سوال یکی از بازنشستگان مبنی بر اینکه شهرک سلامت همدان به کجا انجامید؟ گفت: پیگیری می‌کنیم، پروژه پشت انبار نفت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید