250813

مصوبه دولت برای احداث پست برق ۱۳۲ کیلو ولت در منطقه معدنی طلاخیز هیرد

دنیای معدن-نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، از مصوبه دولت برای احداث پست برق ۱۳۲ کیلو ولت در منطقه معدنی طلاخیز هیرد خبر داد که خط انتقال آن نیز به طول ۶۰ کیلومتر مصوب شده و به زودی با دستور معاون اول رییس جمهور ابلاغ و کار اجرایی آن تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، مصطفی نخعی در گفت‌وگویی، با اشاره به بخشی از اقداماتی که در جهت بهره‌مندی از ظرفیت معادن حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در حوزه انتخابیه داریم وجود معادن بسیار ارزشمند است بنابراین بنده در این راستا با کمک دوستان در دولت تلاش کردیم زیرساخت‌های لازم برای معادن در بخش‌های مختلف را ایجاد کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از اشکالاتی که دربخش‌های مختلف معدنی نبهندان و سربیشه وجود داشت کمبود برق بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی مجموعه‌های مختلف دولت 2 پست برق در این منطقه در حال احداث است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون پست شاه‌کوه در حال اتمام است که توسط توانیر صورت گرفته است، همچنین 90 کیلومتر خط انتقال برای این پست از مرکز شهرستان توسط ایمیدرو اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: احداث پست برق 400 کیلوولت نیز در مرکز شهرستان نهبندان برنامه‌ریزی و سال گذشته کلنگ‌زنی شد که با مشارکت توانیر، ایمیدرو و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در حال احداث است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به تازگی مصوبه‌ای از وزارت نیرو  و معاونت اجرایی رییس جمهور برای احداث پست برق 132 کیلو ولت در منطقه معدنی طلاخیز هیرد اخذ کردیم و خط انتقال آن نیز به طول 60 کیلومتر مصوب شده و به زودی با دستور معاون اول رییس جمهور ابلاغ و کار اجرایی آن تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد./

 

دیدگاهتان را بنویسید