239714

پیش‌بینی بازارهای جهانی طلا

رکود جهانی اقتصاد به نفع بازار طلا خواهد بود؟

دنیای معدن: قیمت جهانی طلا در محدوده ۱۸۰۰ دلار باقی ماند زیرا شاخص شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در ماه نوامبر ۷.۴ درصد افزایش یافت و بالاتر از حد انتظار بود.

به گزارش دنیای معدن، در حالی که فشار تورم عمده فروشی در ماه نوامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و نشان داد که افزایش قیمت‌ها همچنان اقتصاد ایالات‌متحده را تهدید می‌کند، بازار طلا حمایت خود را بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس حفظ کرده است.

دانشگاه میشیگان روز جمعه اعلام کرد که قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف کننده آن به ۵۹.۱ رسیده است که نسبت به خوانش نوامبر (۵۶.۸)کاهش یافته است. بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی ناامیدکننده نشان نمی‌دهد زیرا سودهای فروش را تا آخر هفته حفظ می‌کند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده با حذف هزینه‌های بی‌ثبات غذا و انرژی، ۰.۴ درصد افزایش یافت که نسبت به ماه گذشته افزایش یافت. اقتصاددانان به دنبال افزایش ۰.۲ درصدی بودند. در این گزارش، تورم اصلی سالانه ۶.۲ درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی‌های اجماع افزایشی را تا ۵.۹ درصد پیش‌بینی می‌کردند.

به گفته برخی از اقتصاددانان، انتظارات تورمی که به خوبی تثبیت شده‌اند، باعث آرامش فدرال رزرو می‌شود زیرا به نظر می‌رسد سرعت افزایش نرخ بهره را تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه افزایش فشارهای تورمی می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به حفظ موضع سیاست پولی تهاجمی خود کند اما اقتصاد به نقطه شکست نزدیک شده است. آنها خاطرنشان کردند که سیاست پولی فدرال رزرو می‌تواند اقتصاد ایالات‌متحده را به سمت رکود سوق دهد که برای طلا مثبت خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید