238176

طلای جهانی ناامید از دلار در جا زد!

دنیای معدن: قیمت طلا امروز(دوشنبه، ۲۴ اکتبر) ثابت بود و در جلسه قبل ۱.۸ درصد افزایش یافت زیرا به اتخاذ سیاست تهاجمی کمتر فدرال رزرو در اواخر سال برای مقابله با فشار ناشی از افزایش ارزش دلار امیدوار بود.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۹ درصد کاهش به ۱۶۵۵ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۶۵۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت‌ها پس از گزارشی مبنی بر اینکه برخی از مقامات فدرال رزرو از افزایش بیش از حد نرخ بهره نگران هستند، بزرگ‌ترین افزایش درصدی یک روزه خود را از سوم اکتبر در روز جمعه ثبت کردند.

شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و طلای دلاری را برای خریداران خارجی گرانتر کرد. در همین حال، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری کمتر از بالاترین رقم نزدیک به ۱۵ سال اخیر خود بود که در روز جمعه ثبت شد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده باید با افزایش شدید نرخ‌های بهره، از قراردادن اقتصاد در یک رکود غیراجباری اجتناب کند و زمان آن رسیده است که گفت‌وگو در مورد کاهش سرعت افزایش هزینه‌های وام را آغاز کنیم. به طور گسترده انتظار می‌رود که فدرال رزرو در ماه آینده به دلیل مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره یک شبه خود را ۷۵ واحد افزایش دهد.

اگر چه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی را افزایش می‌دهد که نتیجه‌ای ندارد. تقاضا برای طلای فیزیکی هفته گذشته در هند افزایش یافت زیرا برخی از مصرف‌کنندگان در آستانه جشنواره‌ها به کاهش قیمت‌های داخلی به پایین‌ترین سطح یک ماهه رسیدند.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۲۸.۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۹.۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۳۵.۳۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۳۱ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید