234191

افزایش قیمت طلا محدود شد

دنیای معدن: قیمت طلا امروز چهارشنبه به دلیل افزایش ارزش دلار و بازدهی خزانه داری، کاهش یافت و جذابیت شمش طلا را محدود کرد و سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورم ایالات‌متحده برای جهت‌گیری بیشتر نرخ بهره هستند.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۶ درصد کاهش به ۱۸۴۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و بهای طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بانک جهانی روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال ۲۰۲۲ نزدیک به یک سوم و به ۲.۹ درصد کاهش داد و هشدار داد که تهاجم روسیه به اوکراین، آسیب‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ را تشدید کرده است و بسیاری از کشورها اکنون با رکود اقتصادی مواجه شده‌اند. داده‌های دولتی نشان داد که اقتصاد ژاپن در سه ماهه اول سالانه ۰.۵ درصد کوچک شد که اندکی بهتر از تخمین اولیه یک درصد انقباض بود.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به سناتورها گفت که انتظار دارد تورم همچنان بالا بماند و دولت بایدن احتمالا پیش‌بینی تورم ۴.۷ درصدی را برای سال جاری در پیشنهاد بودجه خود افزایش دهد.

افزایش قیمت طلا تا حد زیادی محدود شده است زیرا بانک‌های مرکزی در سراسر جهان سیاست‌های پولی خود را برای کاهش قیمت‌های فزاینده تشدید کردند. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده هستند که در روز جمعه برای تاثیرات بر نرخ‌های بهره ایالات‌متحده منتشر می‌شود.

بر اساس برآوردهای متوسط اقتصاددانان مورد نظر رویترز، انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده در سال بعد از رشد سالانه ۶.۲ درصدی در آوریل، ۵.۹ درصد افزایش داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۹ دلار و ۸۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۰۰۰ دلار و ۱۹ سنت رسید و نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲.۱۴ دلار رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید