227572

نوسان محدود بهای اونس طلا در جهان

دنیای معدن: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۸۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش «دنیای معدن» به نقل از رویترز، در حالی که فعالان بازار در حال بررسی احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا و همچنین تاثیرات شیوع گسترده سویه اومیکرون هستند قیمت طلا امروز شاهد نوسان محدودی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۸۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۸۱۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

برایان لن مدیر شرکت گلد سیلور سنترال در این باره گفت، تقویت سوددهی اوراق قرضه، رشد ارزش دلار و این احتمال که نرخ بهره در ماه مارس افزایش پیدا کند سبب شده تا سرمایه گذاران محتاطانه تر معامله کنند و همین موضوع موجب افت قیمت طلا گشته است.

اما لن افزود، تقاضا برای سرمایه گذاران امن سبب شده تا قیمت طلا بیش از یک حد مشخص افت نکند، زیرا اگر اومیکرون مهار نشود و همچنان به عنوان یک موضوع نگرانی جهانی باقی بماند بانک های مرکزی اقدام به خرید طلا خواهند کرد.

ارزش دلار امروز در نزدیکی بالاترین رقم دو هفته اخیر که روز دوشنبه به ثبت رسیده بود باقی ماند و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای افزایش نرخ بهره در آمریکا تا اواسط سال جهت کنترل تورم آماده کرده اند، سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم روز سه شنبه به بالاترین رقم در طی بیش از یک ماه گذشته رسید. بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

روز دوشنبه آمریکا رکورد روزانه ابتلا تقریبا یک میلیون نفر به سویه اومیکرون را به ثبت رساند. تداوم نگرانی از بحران کرونا سبب می شود تا قیمت طلا همچنان بالا باقی بماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید