221833

روند کاهشی طلای جهانی ادامه یافت

دنیای معدن -قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی تر و رشد بازده اوراق خزانه کاهش پیدا کرد.

 

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۵۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۵۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۶۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

در حالی که دلار نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۲۱ قرار دارد و به جذابیت طلا برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی لطمه زده است، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا هم به بالاترین حد از ژوئن صعود کرده است.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت در این باره گفت: روند قیمت طلا به دلیل انتظارات درباره تحکیم سیاست پولی آمریکا به سمت نزولی مایل شده است. همچنان نشانه های قابل توجهی از افزایش هزینه ها در اقتصاد جهانی وجود دارد و بانکهای مرکزی روی این موضوع تمرکز کرده اند.

اکنون همه منتظر انتشار آمار اشتغال سپتامبر آمریکا در روز جمعه هستند. انتظار می رود آمار نشان دهد اقتصاد این کشور ماه میلادی گذشته ۴۸۸ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا یک عامل تاثیرگذار برای قیمت طلا خواهد بود بنابراین قیمتها در محدوده بین ۱۷۴۵ تا ۱۷۵۵ دلار تحکیم می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال شیکاگو گفت: همچنان بر این باور است که عامل رشد اخیر تورم، اختلالات زنجیره تامین بوده و فروکش خواهد کرد. وی مجددا تکرار کرد بانک مرکزی آمریکا به تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه نزدیک شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۲ دلار و ۴۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد کاهش، ۹۴۸ دلار و ۹۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۸۹۸ دلار و ۷۵ سنت رسید.

انتهای پیام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید