221574

طلا به مسیر صعود بازگشت

دنیای معدن -قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش اندک بازده اوراق قرضه آمریکا، افزایش یافت اما به دلیل انتظارات بالایی که درباره افزایش نرخ های بهره وجود دارد، همچنان نزدیک به پایین‌ترین رکورد هفت هفته اخیر ماند.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۷۴۰ دلار و ۱۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۷۲۶ دلار و ۱۹ سنت سقوط کرده بود که پایین ترین قیمت از ۱۱ اوت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۸ درصد کاهش، در ۱۷۳۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: آنچه که امروز صبح مشاهده می کنید تنها یک بهبود فنی است. خوش بینی بسیار اندکی برای طلا در حال حاضر وجود دارد. ما تا پایان سال ۲۰۲۲ طلا را در حدود ۱۵۰۰ دلار خواهیم دید به خصوص که تا آن زمان روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه تکمیل شده است و بانک مرکزی آمریکا به دنبال آغاز افزایش نرخ‌های بهره خواهد بود.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین رکورد بیش از ۱۰ ماه گذشته که روز سه شنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. با این حال بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله اندکی کاهش پیدا کرد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی است، افزایش می دهد.

جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس روز سه شنبه گفت: تداوم تورم بالا ممکن است گامهای جدی تر از سوی بانک مرکزی آمریکا از جمله دو دور افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ را ایجاب کند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا داشت، اظهار کرد: اقتصاد آمریکا هنوز با دستیابی به اشتغال حداکثری فاصله دارد. اشتغال حداکثری معیار بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، از ۹۹۰.۳۲ تن روز دوشنبه به ۹۹۰.۰۳ تن در روز سه شنبه کاهش پیدا کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۲۲ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۶۹ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۱۸۹۶ دلار و ۲۳ سنت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید