243408

رشد ۲۰۰درصدی سود خالص سیمان هرمزگان

دنیای معدن- بندرعباس : مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان گفت : سود خالص شرکت در ۵ماه نخست سال مالی (آذر ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲)، ۱۹۹درصد افزایش داشته و به ۳‌‌‌هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش دنیای معدن، علی صالح‌‌‌آبادی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با مدیرعامل، مدیران ارشد و میانی شرکت سیمان هرمزگان دیدار و روند فعالیت‌‌‌های این شرکت را مورد بررسی قرار داد.

مهدی آقابیگی، مدیرعامل سیمان هرمزگان در این دیدار به تشریح اقدامات و دستاوردهای مهم این شرکت پرداخت و گفت: سود خالص شرکت در ۵ماه نخست سال مالی (آذر ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲)، ۱۹۹درصد افزایش داشته و از یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال به ۳‌‌‌هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی این شرکت به ترتیب شاهد رشد ۷۳ و ۵۱۰ درصدی بوده و به سود عملیاتی این شرکت نیز ۱۷۹‌درصد افزوده شده است.

رشد ۵۰‌درصدی سود هر سهم

مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان در خصوص سود هر سهم نیز اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در اصلاح فرآیندها و تولید سیمان هرمزگان موجب شده است تا سود هر سهم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، ۵۰‌درصد افزایش یابد. وی گفت: در حالی که بازدهی تولید کلینکر در صنعت ۸۹‌درصد است، سیمان هرمزگان موفق به کسب بازدهی ۱۱۷ درصدی نسبت به ظرفیت اسمی خود شده است؛ این در حالی است که بازدهی تولید سیمان در صنعت ۷۳‌درصد و در سیمان هرمزگان ۹۱‌درصد است. مدیرعامل سیمان هرمزگان در خصوص میزان فروش گفت: از نظر میزان فروش در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده‌‌‌ایم اما درآمد فروش ۷۹‌درصد افزایش داشته‌‌‌ است.

راه‌‌‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل

در این دیدار اعضای هیات‌مدیره و مدیران شرکت سیمان هرمزگان، با اشاره به اصلاح ساختار، راه‌‌‌اندازی سامانه‌‌‌های پیشرو در حوزه‌‌‌های مختلف و اقدامات متنوعی که در خصوص تامین تجهیزات صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در زنجیره تولید و عرضه سیمان هرمزگان کمبود ناوگان حمل‌ونقل است که در این خصوص هیات‌مدیره شرکت راه‌‌‌اندازی ناوگان اختصاصی را به تصویب رسانده است.

علی صالح‌‌‌آبادی مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز پس از بازدید از مجموعه سیمان هرمزگان و گزارش عملکرد و اقدامات این شرکت گفت: سیمان هرمزگان وضعیت بسیار مناسبی دارد و دارای سودآوری خوبی است و تداوم تولید و فروش شرکت و همچنین راه‌‌‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل از موارد مهمی است که باید با جدیت دنبال شود. وی افزود: سامانه‌‌‌های مدیریتی و نظارتی در چنین شرکت‌هایی ضروری است و خوشبختانه اقدام لازم برای راه‌‌‌اندازی و توسعه آنها انجام شده است. صالح‌‌‌آبادی با تاکید بر مدیریت برنامه‌‌‌های فروش این شرکت گفت: در صورت دقت در این بخش می‌توان انتظار داشت سیمان هرمزگان رکوردهای جدیدی از خود بر جای بگذارد. مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم در شرکت‌ها، نیروی انسانی است که نقش بسیار مهمی در ارتقای کمی و کیفی و اجرای قوی برنامه‌‌‌ها برعهده دارد، از این رو لازم است در کنار برنامه‌‌‌های مالی، به نیازهای دیگر در این حوزه نیز توجه شود.  صالح‌‌‌آبادی با اشاره به رعایت اصول حاکمیت شرکتی در سیمان هرمزگان، خواهان تداوم توجه به این حوزه در این شرکت شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید