239282

به دلیل نارضایتی عمومی و تبعات زیست محیطی

احداث سومین کارخانه سیمان زرندیه متوقف شود

دنیای معدن: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس خواستار توقف عملیات اجرایی احداث سومین کارخانه سیمان در بخش خرقان به دلیل نارضایتی عمومی و تبعات منفی زیست محیطی شد.

به گزارش دنیای معدن؛ نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی دستور توقف فعالیت کارخانه را صادر کرده است تا تعیین تکلیف شود، اما براساس گزارشات دریافتی سرمایه گذار همچنان به احداث کارخانه ادامه می دهد.

حجت الاسلام سبزی از پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان محیط زیست کشور برای توقف فعالیت این کارخانه خبر داد و افزود: فعالیت این کارخانه علاوه بر نارضایتی عمومی که ایجاد کرده است، تبعات متعدد زیست محیطی و زیرساختی را برجای می گذارد.

او ادامه داد: براساس اعلام نظر کارشناسان، گردوخاک حاصل از فعالیت این کارخانه بر روی جاده خرقان می نشیند و بر اثر بارش، جاده را به حالت صابونی و لیز در می آورد که خطرآفرین و حادثه ساز است.

حجت الاسلام سبزی خاطرنشان کرد: وقتی دو کارخانه سیمان خاکستری و سیمان سفید در این منطقه در حال فعالیت است احتیاجی به احداث کارخانه سوم آن هم در کنار جاده نیست چرا که برای محیط زیست، گونه های جانوری، طبیعت و سلامت مردم تهدید جدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید