238127

امروز و فردا عرضه سیمان دنبال می‌شود

عرضه ۱.۲ میلیون تنی سیمان در بورس کالا/ معامله ۳۲ میلیون تن سیمان در ۷ ماه

دنیای معدن: عرضه های سیمانی ها در هفته جاری از امروز (یکشنبه اول آبان) آغاز و فردا (دوشنبه ۲ آبان) هم ادامه می یابد. در عرضه های امروز، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۷۴ تن انواع سیمان را روی تابلوی عرضه می برند. سیمانی ها تا پایان مهر و در ۷ ماهه امسال، در مجموع نزدیک ۳۲ میلیون تن انواع سیمان را به ارزش ۲۰.۵ همت (هزار میلیارد تومان) در تالار سیمان بورس کالا فروختند.

به گزارش دنیای معدن، تالار سیمان در بورس کالا امروز یکشنبه اول آبان میزبان عرضه یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۷۴ تن انواع سیمان از سوی ۶۶ شرکت سیمانی است. از کل عرضه های امروز سیمانی ها در بورس کالا، یک میلیون و یک هزار و ۵۷۴ تن سیمان از نوع تیپ ۲، ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۷۲ هزار تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۹ هزار و ۳۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.

۶۶ شرکت سیمانی که امروز عرضه دارند، به ترتیب بالاترین حجم عرضه، شامل شرکت‌های سیمان تهران، آبیک، مازندران، صوفیان، سپاهان، ساوه، شرق، هرمزگان، ارومیه، شاهرود، هگمتان، صنایع سیمان سامان غرب، بجنورد، خزر، ممتازان کرمان، گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز، کرمان، نیزار قم، شمال، پیوند گلستان، اردستان، فراز فیروزکوه، داراب، فیروزکوه، عمران انارک، فارس نو، صنایع سیمان گیلان سبز، مجتمع سیمان غرب آسیا، غرب، ایلام، کارخانجات سیمان لامرد، زنجان، منددشتی هستند.

همچنین شرکت های صنایع سیمان شهرکرد، دشتستان، ساروج اصفهان، آذر آبادگان خوی، توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، جوین، خاش، صنایع سیمان نهاوند، زاوه تربت، آرتا اردبیل، خوزستان، قائن، خمسه، اصفهان، زابل، کاوان بوکان، کیاسر، لار سبزوار، کویر کاشان، فارس، بین‌المللی ساروج بوشهر، کردستان، خاکستری نی ریز، باقران، توسعه ماهان کرمان، دورود، یاسوج، سپهر قیر و کارزین، نائین، قشم، استهبان، کارون و آباده نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که محصول خود را روی تابلو خواهند برد.

معامله ۳۲ میلیون تنی سیمانی ها در ۷ ماهه نخست امسال

از ابتدای فروردین امسال تا پایان مهر، در مجموع ۳۹ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۶ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۳۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۰ تنی روبه رو و ۳۱ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۰۵ تن آن به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان معامله شد.

[عرضه ۱.۲ میلیون تنی سیمان در بورس کالا/ معامله ۳۲ میلیون تن سیمان در ۷ ماه]

معامله ۳۵۴ میلیون گواهی سپرده سیمان در ۷ ماهه ابتدایی امسال

از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، در مجموع ۳۵۴ میلیون و ۱۳ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۳۵۴ هزار و ۱۳ تن سیمان دست به دست شد و ارزش بیش از ۲۵۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومانی را رقم زد.

در سال گذشته نیز که شاهد راه اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید