223614

وزیر صمت: قیمت سیمان به هیج وجه دستوری نیست

دنیای معدن: وزیر صنعت گفت: قیمت سیمان به هیچ وجه دستوری نیست. در حال حاضر تمامی مبادلات در موضوع سیمان در بورس کالا انجام می شود و به دلیل اینکه عرضه بیش از تقاضاست، قیمت تعدیل شده است.

به گزارش دنیای معدن، سیدرضا فاطمی امین بعدازظهر امروز در شورای اداری شهرستان شاهرود اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی برای وزارت صمت اهمیت زیادی دارد؛ اما حمایت از تولید ملی این نیست که ما به دلیل ایجاد یک ظرفیت تولیدی در یک نقطه سایر ظرفیت ها را از بین ببریم و یا برای آن ها مانع ایجاد کنیم چرا که این موضوع به هیچ وجه زیبنده نیست.

فاطمی امین با اشاره به اینکه وظیفه وزارت صمت حل مشکلات تمامی واحدهای صنعتی و معدنی در شهرستان است بیان کرد: این وظیفه تا حدی است که اگر در حوزه های نیرو و مشکلات بانکی هم مسائلی وجود داشته باشد، باید با پیگیری وزارت صمت حل شود. در این رابطه ریاست سازمان صمت استان موظف است به طور ویژه این مشکلات را در هفته آینده گزارش دهد تا تصمیمات فوری جهت حل آن صورت پذیرد.

وزیر صمت با بیان اینکه در وزارت صمت برنامه ای وجود دارد که برای 450 شهرستان تا پایان سال اجرایی می شود عنوان کرد: در هر شهرستان تمام ظرفیت ها شناسایی می شود و با توجه به اشتغالی که باید ظرف مدت 4 سال آینده ایجاد شود، سهم حوزه صنعت، معدن و تجارت مشخص شده و میزان اشتغال در این حوزه ها برآورد می شود.

وی افزود: ما در این برنامه دنبال ساز و کارهای گسترده نیستیم. چراکه در این صورت از دو تا سال زمان صرف می شود؛ بنابراین به کمک همه تولیدکنندگان و دغدغه مندان در هر شهرستان جهت شناسایی دقیق ظرفیت ها نیازمندیم.

قیمت سیمان به هیج وجه دستوری نیست

فاطمی امین آمایش دقیق را از اولویت های اجرایی این برنامه دانست و تأکید کرد: در استان سمنان مانند استان های اصفهان و خوزستان مشکل عدم توازن وجود دارد که باید ظرفیت ها به طور متوازن و عادلانه در تمام شهرستان ها فعال شود.

سهم 3 درصدی صنعت استان سمنان از آب؛ ضرورت توجه به کم آبی فلات مرکزی ایران40 طرح صنعتی قرچک با حضور استاندار تهران افتتاح شدمشکلات 3 واحد صنعتی شاهرود بررسی شد/ طرح مشکلات در مصوبات سفر دولت

وزیر صمت به قیمت سیمان هم اشاره داشت و گفت: قیمت سیمان به هیچ وجه دستوری نیست. در حال حاضر تمامی مبادلات در موضوع سیمان در بورس کالا انجام می شود و به دلیل اینکه عرضه بیش از تقاضاست، قیمت تعدیل شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید