233957

اشتغال زایی با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

دنیای معدن-شرکت کننده رویداد عصر امید گفت: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باعث صرفه جویی ارزی و جلوگیری از خام فروشی می شود ضمن اینکه مشابه خارجی ندارد.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا سلیمانی استاد گوهر تراشی که از واحد طبس در رویداد گام دوم حضور یافته است در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در معرفی محصول ارائه شده به این رویداد اظهار کرد: ما در زمینه گوهرتراشی(برش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی)کار می کنیم که سنگهای زینتی استان خراسان رضوی ۱۰۰ کارایی نگین، سنگ، تابلو، تابلوی سنگ، زمینه دیواری، دکوری ظروف دارد.

وی درباره اشتغال زایی این طرح افزود: در زمینه اشتغال زایی حدود سه سال است در این زمینه در بیرجند فعالیت می کنیم و در طبس هم حدود ۶ ماه است که در دانشگاه کلاس آموزشی داریم و حدود ۳۰ نفر آموزش دیده اند و در بیرجند هم در مدت این سه سال حدود ۱۵۰ نفر آموزش دیدند که از این ۱۵۰ نفر ۱۰ نفر مشغول کارند.

وی که از واحد طبس در این رویداد حضور یافته است درباره حمایت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت هایی صورت گرفته در گام اول شامل برگزاری دوره آموزشی برای اعضا بود، اکنون آموزش به پایان رسیده و برنامه مان در گام دوم این است که بتوانیم بودجه دریافت کنیم تا کارگاه تشکیل دهیم. فعلا دانشگاه آزاد طبس از ما حمایت کرده و امیدوارم این حمایت ادامه داشته باشد.

سلیمانی درباره رویداد گام دوم اظهار کرد: رویداد گام دوم فرصتی عالی است که تلاش های دانشگاه آزاد در آن به نمایش گذاشته خواهد شد. در نمایشگاه تهران همه کارهایی که در این چند ماه و این دو سال انجام دادیم را ارائه دادیم، این کار منحصر به فرد و مختص استان ماست چراکه پتانسیل فوق العاده در سنگهای قیمتی، شجر، عقیق و انواع عقیق کشور را در استان داریم.

گفتنی است رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار«عصر امید» از هشتم تا یازدهم خردادماه در مصلی تهران برگزار می شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت،گروه پژوهشی و استارت آپ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید