214083

تکمیل زنجیره تولید سنگ های قیمتی و ارزآوری میلیاردی برای خراسان جنوبی

دنیای معدن - فرماندار خوسف گفت: طرحی برای توسعه صنایع وابسته به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ستاد توسعه خاوران شهرستان مطرح و مصوب شده و برای تصویب به ستاد استانی ارسال شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمد علی آخوندی در گفت وگویی اظهار کرد: برخی صنایع مرتبط با سنگ های قیمتی علاوه بر ارزآوری در حوزه جذب گردشگر نیز بسیار فعال هستند و می توانند گردشگران را برای بازدید از روند فرآوری جذب خود کنند.

وی افزود: توسعه صنایع وابسته به سنگ های قیمتی در راستای توسعه صادرات و ارزآوری برای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه از همه امکانات موجود برای ثبت قطعی روستای خور به عنوان روستای ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده خواهد شد، افزود: این امر نیز در رونق گردشگری بسیار اثرگذار است.

آخوندی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مرتبط با صنایع وابسته به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و اشتغالزایی در این راستا در روستاهای خور، نوغاب و سروباد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: روستای خور به عنوان روستای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به صورت مشروط ثبت ملی شده است که باید با همکاری همه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای توسعه صنایع وابسته به سنگ های قیمتی گام برداشت.

فرماندار خوسف گفت: در رشته های صنایع دستی وابسته به این رشته ها باید چرخه تولید تکمیل شود که در این راستا ایجاد صنایع وابسته به رکاب سازی برای انگشترهای قیمتی توسط فنی و حرفه ای به صورت جدی پیگیری می شود.

آخوندی اظهار کرد: طرحی برای توسعه صنایع وابسته به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ستاد توسعه خاوران شهرستان مطرح و مصوب شده و برای تصویب به ستاد استانی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح تحول بزرگی در صنایع وابسته به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه ارزش تولید و تجارت جهانی سنگ های قیمتی به بیش از هزار میلیارد دلار می رسد، تصریح کرد: حال که شهرستان خوسف این ظرفیت را دارد می تواند به یکی از قطب های اصلی صنایع وابسته به این رشته ها در کشو.ر تبدیل شود؛ تنها برای تحقق این امر نیاز به هم افزایی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید