251701

رکورد حمل گندله در سنگان خواف ۳۹ درصد افزایش یافت

دنیای معدن- مدیر عامل شرکت توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) گفت: رکورد حمل روزانه محصول معدنی "گندله" در این شرکت نسبت به سه سال گذشته، ۳۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دنیای معدن، "محمود لندی" روز یکشنبه افزود: رکورد به دست آمده در این حوزه بیستم آذرماه سال ۱۳۹۹ به میزان هشت هزار و ۱۵۵ تن بود که در ۱۳ و ۱۷ اسفندماه سال جاری در کمتر از یک ماه به ترتیب به میزان ۱۰ هزار و ۶۹۳ تن و ۱۱ هزار و ۳۶۵ تن به ثبت رسید.

وی ادامه داد: این محصول راهبردی صنعت فولاد از مجتمع کارخانه های سیمیدکو منطقه معدنی سنگان خواف به مقاصد شرکتهای بزرگ فولادی در چهار استان خراسان جنوبی، خوزستان، هرمزگان و آذربایجان شرقی ارسال شد.

مدیر عامل شرکت توسعه فراگیر سناباد گفت: این اقدام با تلاش و همت تلاشگران سیمیدکو در واحدهای توزین، حفاظت فیزیکی و فروش محقق شد.

گندله گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی است که نخست خام و سپس پخته و سخت می‌شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود.

سیمیدکو در منطقه معدنی سنگان شهرستان خواف استان خراسان رضوی واقع شده و هم اکنون با ظرفیت تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره و ۲٫۵ میلیون تن گندله فعالیت دارد.

شرکت توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت فولاد خوزستان با هدف اشتغال‌زایی، توسعه متوازن منطقه‌ای و تامین نیاز مواد اولیه واسطه‌ای صنایع تولید فولاد خام کشور با ظرفیت تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن کنسانتره و گندله سال ۱۳۹۲ در منطقه سنگان شهرستان خواف واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با ذخیره بیش از یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید