237944

چشم انداز تیره و تار بازار جهانی سنگ آهن

دنیای معدن: برآورد ها نشان می دهد سنگ آهن سال ۲۰۲۲ را در پایین ترین سطح خود در سه یا چهار سال اخیر به پایان می برد و احتمالاً سال آینده نیز برای این ماده اولیه تولید فولاد کاهشی خواهد بود.

کاهش تولید فولاد چین و اروپا در حالی که فشار ناشی از مازاد عرضه افزایش می یابد از جمله علل اصلی پیش بینی روند نزولی سنگ آهن است. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که پیش بینی قیمت برای این عنصر کلیدی فولادسازی  حدود ۹۰ تا ۱۱۵ دلار در هر تن تا پایان سال متغیر است.

به گزارش دنیای معدن، به دلیل تقاضای ضعیف، تورم بالا و ترس از رکود، قیمت ها در کشورهای غربی تا پایان سال پایین خواهد ماند. در چین هم کرونا و کندی بخش املاک همچنان بر تقاضای فولاد تاثیر می گذارد.

امسال سنگ آهن در چین تا اوج ۱۶۰ دلار رسید و پس از آن تا ۴۰ درصد افت داشته است. از طرفی برآورد شده امسال تولید فولاد چین و اروپا به ترتیب ۲ و ۷ درصد کاهش یابد.

پیامدهای جنگ اوکراین همچنان بازارها را دچار مشکل می کند، در حالی که بحران فزاینده انرژی مانع از رشد تولید فولاد اروپا می شود.

کمرنگ شدن امیدها به چین برای کاهش قوانین سخت گیرانه کووید صفر ، همراه با محدودیت های معمول تولید فولاد در طول ماه های سرد سال، چشم انداز جهش قیمت در پایان سال را نامطمئن می کند.

تحلیلگران بر این باورند که بحران انرژی اروپا و محدودیت های زمستانی در چین، فضای کمی برای هر گونه بهبود در تولید فولاد در سه ماهه چهارم باقی می گذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید