233218

رکود ادامه دار واردات سنگ آهن چین

دنیای معدن: کاهش واردات سنگ آهن چین تا ماه آوریل ادامه یافت زیرا تامین کنندگان با اختلالات مقابله کردند در حالی که شیوع کووید باعث سرکوب تقاضا شد.

به گزارش دنیای معدن، بزرگ ترین مصرف کننده سنگ آهن جهان در آوریل ۸۶.۰۶ میلیون تن از این ماده را به خود اختصاص داد که ۱۲.۷ درصد کمتر از سال قبل است که نشان دهنده ادامه فعالیت ضعیف در صنعت فولادسازی این کشور است.

اداره کل گمرک چین روز دوشنبه اعلام کرد که واردات سنگ معدن، یک ماده کلیدی برای تولید فولاد، ۱.۴ درصد کمتر از ماه مارس و زمانی بود که حجم آن نسبت به سال قبل ۱۴.۵ درصد کاهش داشت.

تولید معدنچیان در استرالیا به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار ناشی از بیماری همه گیر مختل شده است، در حالی که شرکت معدنی واله برزیل نیز مشکلات آب وهوایی داشته است. در چین، بیماری همه گیر همچنین حمل ونقل مواد خام و محصولات فولادسازی را محدود و تقاضای آنها را سرکوب می کند.

چنگ پنگ، تحلیلگر شرکت SinoSteel Futures گفت: بازیابی محموله های استخراج کنندگان بزرگ و اوکراین و روسیه که صادرات را به دلیل درگیری هایشان به حالت تعلیق درآوردند، در ماه آوریل اندک بود.

به نقل از رویترز، طبق گزارش اداره گمرک، چین در ژانویه تا آوریل ۳۵۴.۴ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۷.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت. چنگ گفت: انتظار می رود عرضه های شرکت معدنی واله پس از سه ماهه اول بهبود یابد اما محدودیت عرضه در استرالیا می تواند تا سه ماهه دوم ادامه یابد.

داده ها همچنین نشان داد که چین در ماه گذشته ۴.۹۸ میلیون تن فولاد صادر کرده است که نسبت به ۴.۹۵ میلیون تن در ماه مارس افزایش یافت اما بسیار کمتر از ۷.۹۷ میلیون تن سال قبل است. داده های گمرک نشان داد که واردات فولاد در ماه آوریل به ۹۵۶ هزار تن رسید که در بحبوحه افزایش قیمت های خارج از کشور به زیر یک میلیون تن رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید