221542

رالی افزایش قیمت کوتاه مدت سنگ آهن تا قبل از تعطیلات هفته طلایی چین

دنیای معدن -معاملات آتی سنگ آهن به افزایش قیمت از هفته گذشته ادامه داد و از فعالیت های ذخیره سازی مجدد و ثبات قیمت فولاد بهره برد.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل در ماه ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز دوشنبه 27 سپتامبر با 2.80 درصد یا 19 یوان (3.00 دلار) رشد روزانه به 698 یوان در هر تن (108.00 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 0.93 درصد یا 51 یوان (8.00 دلار) رشد روزانه به 5562 یوان در هر تن (860.00 دلار) رسید.

پیش بینی می شود قیمت میلگرد تا پایان ماه سپتامبر به دلیل محدودیت های جاری در تولید فولاد بیشتر تقویت شود در حالی که سیاست های صرفه جویی در مصرف برق همچنین باعث کاهش بیشتر تولید فولاد خواهد شد.

کاهش تولید فولاد در میان بهره گیری از ظرفیت کوره های بلند کارخانه های چینی کاملا مشخص است، چراکه برای سومین هفته متوالی به 82.06 درصد در دوره 17 تا 23 سپتامبر کاهش یافت که پایین ترین سطح از 2 جولای می باشد.

در همین حال، انتظار می رود فعالیت های ذخیره سازی مجدد سنگ آهن قبل از اینکه فعالان چینی به تعطیلات یک هفته ای روز ملی چین در دوره 1 تا 7 اکتبر (۹ تا ۱۵ مهر) بروند، تشدید شود.

خریداران بیشتری در جهت صرفه جویی در هزینه سنگ آهن، علاقمند به خرید سنگ آهن های فاین متوسط عیار تخفیف دار از جمله Mac و Jimblebar هستند. این خریداران به دلیل سطوح آلومینا و سیلیس پایین به این 2 نوع محموله فاین جذب شده اند چراکه انتظار دارند مقررات زیست محیطی دقیق تری در فصل زمستان اعمال شود.

در همین حال تقاضای بیشتری برای محموله های فاین PBF و Newman در بنادر وجود دارد به ویژه در بنادر شمال چین، جایی که عرضه محموله های فاین نیومن همچنان محدود است.

کیوان جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید