221433

افزایش مالیات سنگ آهن هند از 5 درصد به 18 درصد

دنیای معدن -آرگوس: هند مالیات کالا و خدمات (GST) سنگ آهن را از 5 درصد به 18 درصد افزایش داد تا ساختار عوارض معکوس در صنعت را اصلاح کند، اما دولت هنوز تاریخی را برای اجرای آن نهایی نکرده است.

به گزارش دنیای معدن، شورای GST کشور در چهل و پنجمین جلسه خود مالیات کالا و خدمات را بر سنگ معدن و کنسانتره فلزاتی مانند آهن، مس، آلومینیوم، روی و چند مورد دیگر از 5 درصد به 18 درصد افزایش داد.

نیرمالا سیتارامان؛ وزیر دارایی هند، در نشست GST هفته گذشته گفت: برای سنگ معدن و فلزات مشخص، به دلیل ناهنجاری های ساختار عوارض معکوس در خدمات، اصلاح عدد کمک می کند ولی افزود: "ما در مورد تاریخ اجرای آن تصمیمی نگرفته ایم. "

ساختار عوارض معکوس زمانی اتفاق می افتد که مالیات بر نهاده ها بیش از میزان خروجی باشد. معدنچیان سنگ آهن 18 درصد GST برای ارائه خدمات پرداخت می کنند، در حالی که GST فروش سنگ آهن فرآوری شده 5 درصد است. GST در محصولات فولادی هم 18 درصد است.

یک مقام ارشد شرکت فولادی گفت: افزایش GST نیاز سرمایه اولیه شرکت های فولادی را در ابتدا افزایش می دهد و کارخانه های فولادی برای خرید سنگ معدن باید بجای 5 درصد فعلی 18 درصد پرداخت کنند. با توجه به تفاوت زمانی هنگام خرید سنگ معدن و زمان فروش، شکافی در اجرا وجود خواهد داشت.

مدیر عامل JSPL جیندال؛ VR Sharma، به آرگوس گفت: "مزیت عمده برای افرادی خواهد بود که دارای معادن در یک ایالت هستند و مواد خود را به ایالت های مختلف می برند."

وی همچنین گفت در حالی که شرکتها 18 درصد GST برای عملیات معدنی می پرداختند، تنها می توانستند 5 درصد از فروش اعتبار ورودی را پس بگیرند. این شرکتها اکنون قادر خواهند بود اعتبار 18 درصد را بصورت کامل در ایالت های مربوطه دریافت کنند.

کارشناسان بازار می گویند که افزایش مالیات، قیمت فولاد را بالا نمی برد و اقدامی خوشایند است زیرا این امر روند را ساده می کند.

دستیار نایب رئیس موسسه Icra Research؛ Ritabrata Ghosh، گفت: مالیات بالاتر برای شرکتهای معدنی مثبت است زیرا آنها در حال حاضر مالیات 18 درصد در خدمات مرتبط با عملیات معدنی متحمل می شوند ، اما سنگ معدن به کارخانه های فولادی با مالیات 5 درصد فروخته می شود. "این بر قیمت فولاد تاثیری نخواهد داشت، این مرحله فقط برای ساده سازی روند است."

دیدگاهتان را بنویسید