221349

تعطیلی چین نیز نتوانست جلوی کاهش قیمت سنگ آهن به 94 دلار و کنسانتره به 117 دلار را بگیرد!

دنیای معدن -امروز بورس کالای دالیان DCE قبل از بازگشایی در روز چهارشنبه 22 سپتامبر، برای تعطیلات عمومی جشنواره نیمه پاییز بسته بود.

به گزارش دنیای معدن، این تعطیلی دو روزه نیز نتوانست تمایلات منفی رو به رشد بازار را مخفی نماید.

احتمالا پس از تعطیلات نیز اصلاحات قیمت بیشتری روی می دهد زیرا بازار املاک چین با کندی و قصور در پرداخت های احتمالی بزرگترین developer این کشور Evergrande روبرو شده و بدهی ها در حدود 300 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

اگر چین‌ بتواند با آرامش و بدون چالش جدی از بحران ایجاد شده توسط «اورگرانده» خارج‌ شود، خود گویا آن است که در این خبر بزرگنمایی شده تا از بحران کوتاه مدت ایجاد شده به نفع کنترل کامودیتی ها بهره برداری شود که تا کنون به استثنای زغال کک شو، موثر بوده است.

علاوه بر این منابع بازار انتظار دارند سیاست گذاران پکن به سختگیری ها در زمینه آلودگی پیش از بازی های المپیک زمستانی ادامه دهند که منجر به تعدیل قیمت سنگ آهن تا پایان سال 2021 و اوایل 2022 خواهد شد.

علیرغم سطوح پایین تخفیفات برای محموله های فای عیار متوسط که نتوانست توجه ها را به خود جلب کند، جذابیت خرید همچنان پایین است چراکه نقدینگی در بازار دریایی وجود ندارد.

در همین حال پرمیوم سنگ آهن لامپ همچنان رو به کاهش است زیرا فعالان بازار انتظار دارند محدودیت بیشتری در قطب فولادسازی چین مانند تانگشان اعمال شود و خبری از کاهش قیمت زغال نیست چراکه قیمت کک بالاتر رفته و هیچ نشانه ای از کاهش قیمت در کوتاه مدت وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید