249327

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو خبر داد:

بهره برداری از تور واقعیت مجازی بازدید از معدن زیرزمینی نخلک

دنیای معدن: معاون توسعه و برنامه ریزی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: تور واقعیت مجازی معدن زیرزمینی نخلک در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: در راستای سیاست‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حرکت به سمت انقلاب صنعتی نسل چهارم و همچنین هوشمندسازی معادن با بهره مندی از تکنولوژی های به روز دنیا، ماموریت ویژه‌ای به مدیریت پژوهش این شرکت داده شد تا علاوه بر پژوهش در خصوص روش‌های نوین اکتشاف، استحصال و فرآوری مواد معدنی، به سمت هوشمند سازی معادن و به کارگیری دانش فناوری اطلاعات در معادن به صورت تخصصی پیشروی کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو افزود: از این رو پروژه بازدید مجازی از معادن با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در فاز اول این پروژه نمایی از شکل واقعی اسپیرال معدن شبیه سازی شده و بازدید کننده می‌تواند تونل معدن را با بیشترین جزئیات مشاهده کند.

کریمی اضافه کرد: با توجه به بودجه محدود، این طرح در ابعاد محدود اجرا شد اما قابلیت توسعه در ابعاد بزرگتر در نظر گرفته شده و به زودی طرح‌های مشابه در سایر معادن نیز اجرا خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح بیشتر جنبه علمی-پژوهشی و دستیابی به دانش واقعیت مجازی (VR) است.

 

دیدگاهتان را بنویسید