248507

فعالیت معادن علاوه بر آثار زیست‌محیطی چهره شهر را تخریب کرده است

دنیای معدن- رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: فعالیت معدن سرب در شمال این شهر، علاوه بر پیامدهای زیست‌محیطی، چهره شهر را تخریب کرده و حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش دنیای معدن، عبدالله امینی اظهار کرد: فعالیت معدن سرب و روی در شمال شهر تیران چالش‌های زیادی را در این دیار ایجاد کرده که پیامدهای مخرب زیست محیطی از جمله آن است.

به گفته وی، فعالیت معدن چهره زیبای شهر که جز نقاط گردشگری و پارک وجین است را تحت تأثیر قرار داده و بر حیات وحش و طبیعت منطقه حفاظت شده قمیشلو نیز تأثیر می‌گذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران به تأثیر دفن پسماندهای معدن در سفره‌های آب زیرزمینی اشاره کرد و افزود: بیماری‌های ناشی از تخریب محیط زیست در بین شهروندان علنی خواهد شد که نوعی حق‌الناس و خسارت به زندگی مردم به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: خسارت به شهر و سلامت شهروندان خسارت جدی بوده که نسل‌های آینده از بی مدیریتی‌ها گلایه خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران، اضافه کرد: صاحبان معادن بر اساس قانون ملزم به پرداخت حق و حقوق شهر و شهرداری هستند، اما این معدن چیزی در این خصوص به مدیریت شهری پرداخت نمی‌کند که خود تضییع حقوق عمومی محسوب می‌شود.

به اعتقاد امینی، فعالیت معدن سرب بر سلامت و توسعه شهر تأثیر گذاشته و محیط زیست را از بین برده است و سزاوار نیست که به دلیل فعالیت اقتصادی یک‌جانبه، زندگی مردم تحت تأثیر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متولیان صنعت بر این باورند که فعالیت معدن سرب پیامد منفی ندارد، خاطرنشان کرد: جواب آزمایش‌ها و دلایل منطقی به صورت شفاف در اختیار شهروندان قرار گیرد تا بخشی از نگرانی‌ها مرتفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با انتقاد از انفجارها برای برداشت از معدن، گفت: ساکنان اطراف این مجموعه معدنی از این اقدام ناراضی بوده و صدای حاصل از انفجارها در مردم احساس ترس ایجاد کرده است.

امینی به همبستگی عمومی برای جلوگیری از خسارت‌های این معدن اشاره و تصریح کرد: مقامات استانی مطالبه مردم و مسئولان را پاسخ دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید