243634

مدیرعامل ایمپاسکو: بخش خصوصی، 4 ساله معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین را فعال می کند

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت ایمپاسکو اعلام کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی معدن با تحویل قانونی معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، آن را 4 ساله فعال می کند.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد با بیان این مطلب گفت: تحویل معدن سرب و روی آلبلاغ به سرمایه گذار پس از برگزاری مزایده عمومی، تعیین برنده و ابلاغ قرارداد سرمایه‌گذاری با موضوع «انجام عملیات اکتشاف و استخراج معدن سرب و روی آلبلاغ و احداث و بهره‌برداری کارخانه تولید شمش روی»‌ به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انجام شد.

وی افزود: سرمایه گذار طرح مذکور مشارکت شرکت های فلز تدارک فولاد مبارکه اصفهان و ورق خودروی چهار محال و بختیاری را عهده دار بوده و مطابق قرارداد انجام شده در تاریخ ۱۷ اردیبهشت امسال، عملیات اجرایی طرح آغاز شد.

مدیرعامل ایمپاسکو عنوان کرد: طبق مفاد مندرج در قرارداد، سرمایه گذار باید طی ۴ سال نسبت به تجهیز و آماده سازی معدن و احداث کارخانه تولید شمش اقدام کند. همچنین، طی مدت ۱۰ سال از این معدن بهره برداری صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حداقل ظرفیت استخراج سالانه معدن سرب و روی آلبلاغ، ۶۰ هزار تن و ظرفیت تولید کارخانه سالانه ۱۰ هزار تن شمش روی خواهد بود.

کریم‌نژاد تصریح کرد: مجوزهای محدوده معدنی سرب و روی آلبلاغ، متعلق به ایمیدرو بوده و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نمایندگی از این سازمان، مسئولیت نظارت بر اجرای طرح مذکور را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید