226170

مشکلات برق واحدهای ذوب روی (Zn) اروپا باعث افزایش قیمت این فلز می شود

دنیای معدن - رویترز: زمانی که Nyrstar در ماه اکتبر اعلام کرد در حال کاهش تولید بیش از 50 درصدی در واحد ذوب اروپای خود به دلیل قیمت های بالای انرژی است، روی در بورس فلزات لندن (LME) به بالاترین سطح خود در 14 سال گذشته یعنی 3944 دلار در هر تن رسید.

به گزارش دنیای معدن، این افزایش قیمت عمر کوتاهی داشت و روی تمام دستاوردهای خود را در فاصله زمانی 2 هفته ای از دست داد. این فلز در آخرین معاملات خود حدود 3260 دلار در هر تن معامله شد.

بازار تجدید نظر جمعی در مورد معنای بیش از 50 درصدی داشته است و دستورالعمل بازار، شرکت Nyrstar را مجاب کرد تا تعدیل تولید در زمان های اوج مصرف برق داشته باشد. جایی که بازار به تولید دیکته می کند و حرف اول را بازار می زند.

بنابراین زمانی که گلنکور ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد کارخانه های ذوب روی ایتالیای خود را تا پایان دسامبر تحت تعمیر و نگهداری قرار دهد، قیمت روی تنها یک افت کوچک را تجربه کرد.

اما این تعطیلی در حال حاضر زنجیره تامین روی اروپا را دچار اخلال کرده زیرا مصرف کنندگان برای یافتن مواد در دسترس، با چالش جدی مواجه شده اند.

علاوه بر این با توجه به بالا ماندن قیمت برق در اروپا بویژه در ماه های زمستان، تهدید کاهش قابل توجه در سمت عرضه ممکن است منجر به تغییرات بزرگتر در قیمت روی شود.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید