62306

ثبات قیمت مگنز در بنادر چین

دنیای معدن - درطول هفته گذشته تغییری در قیمت های منگنز اتفاق نیافتاد چراکه خریداران همچنان برروی قیمت های پیشنهادی خود پافشاری کرده و تمایلی به تغییر آن ندارند.

به گزارش دنیای معدن، بررسی روند قیمتی منگنز نشان می دهد از 17 نوامبر که تنها در قیمت های منگنز گابن در 5 نوامبر مجددا به قیمت های قبل خود بازگشته بود تغییری در قیمت این ماده معدنی در سایر کشورها به ثبت نرسیده است.

با این وجود تحلیلگران معتقدند بهای هر تن منگنز گابن در بنادر چین همچنان پایین است و قیمت های فروش به قیمت های تمام شده محصول نزدیک است.

گفته می شود قیمت هر عیار درصد منگنز با عیار 45 درصد در بنادر چین 32 یوان معامله می شود در حالی که هزینه تمام شده هر تن از آن به ازای عیار درصد 31 تا 31.5 یوان است.

هرچند برخی تجار موجودی خود را به قیمت های پایین به فروش می رسانند اما بعضی دیگر برروی کاهش قیمت ها پافشاری کرده و تمایلی به کاهش بیشتر قیمت ها ندارند چراکه آنها معتقدند قیمت ها سربه سری بوده و بهای فروش به بهای تمام شده محصول رسیده است.

قیمت منگنز مالزی هنوز به ثبات قبل بازنگشته و در بندر Qinzhou چین، هر تن کلوخه منگنز با منگنز بالای 30 درصد، آهن 10 تا 12 درصد و فسفر 2 درصد حدود 27.5 تا 28 درصد به ازای هر عیار درصد است.

دلیل عدم ثبات قیمت های منگنز مالزی باوجود بالا نبودن موجودی آن در بنادر چین این است که تجار این کشور به بازار خوش بین نبوده و تمایلی به حفظ موجودی خود ندارند.

درمورد منگنز با درصد بالای آهن آفریقای جنوبی نیز هنوز قیمت ها در سطوح پایین باقی مانده است.

درحال حاضر بهای منگنز با عیار 30 تا 32 درصد و آهن 20 درصد در بندر تیانجین چین حدود 32.5 یوان به ازای هر عیار درصد است.

درمورد منگنز کربناته آفریقای جنوبی ذکر این نکته ضروری است که موجودی این نوع منگنز در بنادر شمالی چین زیاد بوده و به همین دلیل قیمت ها در بنادر شمالی کمتر از بنادر جنوبی است از این رو تجار قصد دارند واردات منگنز به شمال چین را در ماه دسامبر کاهش دهند.

با کاهش عرضه، می توان به افزایش قیمت ها در کوتاه مدت امیدوار بود در حال حاضر قیمت ها در شمال چین 28 تا 28.5 یوان به ازای هر عیار درصد منگنز است.

به دلیل بالا بون هزینه ها، تمایل به واردات نیز کمتر شده است و اگرچه حجم واردات منگنز به چین زیاد نیست، با این حال معامله گران و فعالان بازار، هیچ قصدی برای افزایش پیشنهادات خرید نیز ندارند.

این گزارش می افزاید، در صنایع پایین دستی نیز، تولیدکنندگان آلیاژهای منگنز به آینده امیدوار نیستند.

باوجود آنکه فولادسازان چینی به دور جدید خرید آلیاژ منگنز در ماه دسامبر رو آمرده اند، تولیدکنندگان این آلیاژها به آینده امیدی ندارند.

تولید فولاد در مناطق جنوبی کاهش یافته اما عرضه در مناطق شمالی ثابت باقی مانده است و تخمین زده می شود که تولید و تقاضا برای آلیاژهای مصرفی در تولید فولاد وارد دور جدیدی از رکود شود چراکه به دلیل مسایل زیست محیطی امکان کاهش تولید کارخانه های فولادی وجود دارد.

در مناطق شمالی چین افزایش هزینه های تولید به کاهش نرخ بهره بوری و افت تولید کمک کرده درحالی که در مناطق شمالی این موضوع متفاوت است.

براساس این گزارش، موجودی منگنز در آخرین روز از هفته گذشته در انبارهای بنادر اصلی چین با 44 هزار تن کاهش به سه میلیون و 215 هزار تن رسید. این درحالی است که در هفته پایانی موجودی انبارها با 9 هزار تن افزایش به 3 میلیون و 397 هزار تن رسید و این موضوع به معنای کاهش واردات در هفته نخست ماه دسامبر است.

جول زیر موجودی منگنز در انبارهای بنادر اصلی چین را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید