93690

آغاز طرح محاسبه میزان دقیق استخراج سنگ از معادن آذرشهر

دنیای معدن - طرح محاسبه دقیق میزان استخراج از معادن ، با استفاده از دستگاه لیزر اسکن ،امروز برای نخستین بار در کشور در معادن سنگ آذرشهر آغاز شد .

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : با توجه به اینکه حقوق دولتی اخذ شده از معادن ، بر اساس میزان استخراج تعیین می شود ، به کارگیری این روش فرایند اخذ حقوق دولتی را از معادن دقیق تر می کند .
مرتضی نیرومند افزود : طرح اسکن سه بعدی لیزری برای نخستین بار در کشور در معادن سنگ آذربایجان شرقی و با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا می شود .
وی گفت : سالانه 800 هزار تن انواع سنگ تزئینی و ساختمانی از 120 معدن استان استخراج می شود که 50 درصد آن مربوط به معادن شهرستان آذرشهر است .
معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود : سنگ قرمز تراورتن در جهان تنها در آذرشهر تولید می شود و این امر ظرفیت منحصر به فردی را برای این شهرستان ایجاد کرده است .
محمد علی صالحی ، کارشناس نقشه برداری از معادن هم در خصوص این طرح گفت : دستگاه لیزر اسکن منطقه معدنی مورد نظر را 360 درجه به صورت افقی و 90 درجه به صورت عمودی اسکن و اطلاعات دقیقی را از میزان برداشت سنگ به یارانه ارسال می کند .
شهرستان آذرشهر با تولید سالانه 400 هزار تن انواع سنگهای ساختمانی در 40 معدن فعال ، قطب تولید این محصول در کشور محسوب شده و کانی سازی سنگ قرمز تراورتن در جهان نیز تنها در معدن سردار آباد این شهرستان انجام می شود .

دیدگاهتان را بنویسید